اخبار نساجی

عده ای خانه خود را فروختند تا ارز بخرند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عده ای خانه خود را فروختند تا ارز بخرند

 

بازار ارز و طلا روز گذشته رکورد های جدیدی در افزایش قیمت به نام خود ثبت کردو نشان داد که می شود ظرف چند ساعت بیش از ۵۰۰ تومان به نرخ دلار افزود .

به گزارش افکارنیوز به نقل از اقتصاد ایران آنلاین، بر این اساس صرافان خیابان فردوسی تهران با قیمتهایی نزدیک به ۳۵۰۰ تومان مغازه های خود را تعطیل کردند. امروز هم هر چند در ساعات اولیه روز به نوعی یک بلا تکلیفی در بازار وجود داشت و اکثر سایت های مرجع اعلام قیمت ارز و دلار، قیمتها را از روی خروجی خود حذف کردند و تا چند ساعت اول روز خرید و فروشی انجام نمی شد ولی به نظر می رسد موتور بازار آزاد گرم می شود.

از سوی دیگر نابسامانی بازار و افزایش لحظه ای قیمت ها باعث شده است تا در کنار دلالان حرفه ای مردم عادی نیز با جمع آوری نقدینگی و حتی با فروش وسایل منزل و برخی مواقع خانه های خود وارد بازار شده اند تا نصیبی از سود های باد آورده ارز و سکه داشته باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در همین ارتباط عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سوء مدیریت مسئولین اقتصادی کشور را ریشه نوسانات بازار ارز وآشفتگی این بازاردانست و گفت:نابسامانی بازار ارز سبب شد عده ای برای کسب سود بیشترخانه خود را بفروشند ودربازار سکه و ارز سرمایه گذاری کنند.

سید ناصرموسوی لارگانی درگفت و گوبا خانه ملت، اظهار داشت: با توجه به حرکت ثانیه ای و روبه بالای قیمت ارز وسکه ، تقاضای کاذب ارز ایجاد شد.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دولت برای ساماندهی بازار ارز مصمم است و عملا حرکت مثبتی برای ساماندهی بازار ارز از سوی دولت دیده نمی شود.

وی گفت: با تغییرات لحظه ای ارز سرمایه گذار جرات سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت را ندارد از این رو باید به سرمایه گذار اطمینان خاطر داده شود که اگر در بخش های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کند نتیجه بخش خواهد بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: هزینه تولید با افزایش قیمت ارزافزایش پیدا کرده و قدرت خرید مردم کاهش پیداکرده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه بورس ارز زمانی کارایی دارد که ارز مورد نیاز بازار بورس تزریق شودادامه داد:برخی مسئولان افزایش قیمت ارز را به تحریم ربط می دهند در صورتی که اگر بحث تحریم‌ها به عنوان علت این افزایش قیمت مطرح باشد، باید گفت تحریم‌ها از چند ماه پیش شدت یافته است و در حال حاضر تغییری در آن ایجاد نشده است.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس نسبت به تغییرات لحظه ای ارزو عدم عرضه از سوی بانک مرکزی اظهارتاسف کردواظهارداشت: بانک مرکزی درمواقعی که ضروری است ازعرضه ارز به بازارخودداری می‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دربودجه سالجاری پیش بینی می شدقیمت ارز درنهایت به ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان برسد از این رو به نظر می رسد قیمت ۳۰۰۰تومان دلار دربازار ، مصنوعی است وحاصل سوء مدیریت و دلال بازی است.

قیمت ارز تا کجا بالا می رود؟

به اعتقاد صاحبنظران اقتصادی گران شدن ارز و طلا هر چند کل اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ولی این دهک های پایین درآمدی هستند که باید همانند گذشته بار سنگین تبعات منفی افزایش قیمت ارز را به دوش بکشند.

در حال حاضر افزایش قیمت ارز به طور مستقیم بر روی قیمت سایر کالاها حال چه وارداتی باشد یا تولید داخل تاثیر می گذارد.از سوی دیگر این گرانی هزینه تمام شده تولید داخل را نیز افزایش می دهد و بدون فوت وقت و به صورت لحظه ای در تمام مغازه های فروش مایحتاج ضروری مردم آشکار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×