اخبار نساجی

تنها آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم کشور در رودسر در حال ساخت است

مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: تنها آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم کشور در رودسر در دست ساخت است.

دکتر “علی معافی بشری” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان افزود: ساختمان مسکونی واقع در محوطه دامپزشکی رودسر به این موضوع اختصاص یافته است. در حال بازسازی این ساختمان برای این امر هستیم. هم اینک ساخت این ساختمان بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کار داشته است.

وی افزود: برای بازسازی فیزیکی این ساختمان، حدود ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه شده که در کنار آن می توان زمینه اشتغالزایی افراد تحصیلکرده در رشته علوم آزمایشگاهی را در سطح شهرستان فراهم کرد.

معافی بشری خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه به تجهیزات مدرن نیاز دارد. طبق مصوبه هیات وزیران، برای اتمام این آزمایشگاه به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

بشری با بیان این که نوغانداران برای تشخیص بیماری های کرم ابریشم دچار مشکلات عدیده ای هستند که بدون وجود آزمایشگاه، تشخیص آنها مشکل است، تصریح کرد: با راه اندازی این آزمایشگاه، تشخیص و درمان بیماری های ویروسی، تک یاخته ای و باکتریایی کرم ابریشم امکانپذیر خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×