اخبار فرش ماشینی

کاربرد کامپوزیت و ترکیب الیاف طبیعی در مصالح سنتی

کاربرد کامپوزیت :: پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران با رویکرد برقراری پیوند میان مصالح سنتی و دانش فنی جدید در ساختمان سازی در روزهای ۵ و ۶ آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

دکتر علی اکبر رمضانیان پور با اشاره به برگزاری اولین کنفرانس ملی و پنجمین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران، گفت: این کنفرانس در چهار محور اصلی شامل «صنعتی سازی در ساخت و ساز»، «تحلیل، طراحی و اجرای سیستم‌های نوین سازه‌ای و روش‌های نوین بهسازی و مقاوم سازی سازه‌ها»، «مصالح نوین در مهندسی عمران» و «فناوری‌ها و مصالح نوین سازگار با محیط زیست و کاهش مصرف آب و انرژی» برگزار می‌شود.

وی، تعداد مقالات ارسالی به این دوره از کنفرانس را بیش از ۴۱۰ مقاله ذکر کرد و ادامه داد: مهلت ارسال اصل مقالات تا پایان شهریور ماه خواهد بود و آثار برگزیده در دو قالب سخنرانی شفاهی و پوستر در روزهای برگزاری کنفرانس (پنجم و ششم آبان ماه ۹۵) ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تمرکز بر تولید مواد و مصالح با دوام و درعین حال، سازگار با محیط زیست را از اهداف اصلی این کنفرانس برشمرد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۶۰ درصد گردش مالی کشور در بخش ساختمان و مسکن صورت می‌گیرد و از سوی دیگر، ایران یکی از کشورهایی است که باید میزان تولید گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهد، اهمیت تولید مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست در کشور ما بیش از پیش روشن می‌شود.

رمضانیان پور یادآور شد: طی سال‌های گذشته درخصوص سازه‌های متعارف مانند بتن آرمه یا سازه‌های فلزی، کارهای زیادی در کشور انجام شده است اما در زمینه تولید مصالح بر پایه فناوری‌های نانو و یا بایو با کشورهای پیشرفته، فاصله داریم که باید حرکت خود را شتاب ببخشیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس در این کنفرانس با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی و بهره گیری از تجربیات مفید صاحب نظران و مهندسان کشورهای خارجی سعی داریم مصالح سنتی را با دانش فنی جدید گره بزنیم و در این زمینه، فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم که با کامپوزیت و ترکیب الیاف طبیعی و مواد جدید، مصالحی را تولید کنیم که هم از استحکام لازم برخوردار باشند و هم آلودگی‌های محیط زیستی را کاهش دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه‌های نوین، برگزاری این رویداد علمی را فرصتی مغتنم برای اطلاع از آخرین دستاوردهای تولید این دسته از مصالح ساختمانی در جهان و بهره گیری از تجربیات جدید و همچنین معرفی یافته‌های این حوزه در سطح ملی و بین المللی خواند.

پنجمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود و در حاشیه آن کارگاه‌های آموزشی ویژه فعالان دانشگاه و صنعت ساختمان و نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای این حوزه برپا خواهد شد.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : نقشه های فرش ماشینی چگونه طراحی می شوند؟

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×