اخبار نساجی

تلاش استانداری اصفهان برای حفظ وضعیت موجود صنعت فرش ماشینی

 

تلاش استانداری اصفهان برای حفظ وضعیت موجود صنعت فرش ماشینی

استاندار اصفهان گفت: کمک می‌کنیم آن بخش از تنگنا‌ها و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آران و بیدگل هر چه زود‌تر برطرف شود.
«علیرضا ذاکر اصفهانی» در حاشیه بازدید از واحد تولیدی فرش ماشینی ستایش، در آران و بیدگل گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان یک قطب بزرگ صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند به طوری که حتی تعداد واحدهای صنعتی این دو شهرستان از واحدهای صنعتی بعضی از استانهای کشور نیز بیشتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای نساجی استان در بخش فرش ماشینی اغلب در شهرستان آران و بیدگل واقع شده‌اند و نیز بخش عمده‌ای از صادرات استان اصفهان متعلق به این شهرستان است باید برای حفظ این واحد‌ها تلاش جدی شود.

استاندار اصفهان در پاسخ به سئوالی درباره تمهیداتی که استانداری اصفهان برای برطرف کردن مشکلاتی که واحدهای تولیدی فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل طی دو هفته اخیر داشتند پرسیده بود، اظهار داشت: توجه به اینکه شهرستان آران و بیدگل از ظرفیتهای فوق العاده‌ای در بخش تولید و صادرات استان برخوردار است و در عین حال نیز مشکلات و تنگناهایی در این ارتباط در بعضی از واحدهای تولیدی این شهرستان در خصوص مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز وجود دارد تمام تلاش خود را جهت حفظ وضعیت موجود در واحدهای فرش ماشینی این شهرستان به کار می‌بریم تا واحدهای مشکل دار بتوانند همچون گذشته سرپای خودشان بایستند و ارتقا پیدا کنند.

ذاکر اصفهانی تاکید کرد: استانداری تلاش خود را جهت حفظ اشتغال و تولید موجود واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان آران و بیدگل به کار خواهد گرفت تا هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آران و بیدگل تعطیل نشود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

گفتنی است شهرستان آران و بیدگل با داشتن بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و اشتغال بالغ بر ۱۳ هزار نفر کارگر فقط در بخش تولید‌ات فرش ماشینی، سهم عمده‌ای در تولید و صادرات فرش ماشینی کشور دارد به طوری که بیش از ۸۰ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان فرش ماشینی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×