اخبار فرش ماشینی

تقاضای واردات نخ‌های پنبه‌ای همچنان بالاست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تقاضای واردات نخ‌های پنبه‌ای همچنان بالاست

 

بهبود در بازار منسوجات پنبه‌ای چین

طی دوره ژانویه تا سپتامبر سال جاری، ارزش واردات و صادرات منسوجات پنبه‌ای چین به ترتیب برابر با ۶.۸۶ و ۲۱.۵۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۶ و ۱۵.۴ درصد رشد یافته که این امر بیانگر بهبود بازار تجارت منسوجات پنبه‌ای در چین می‌باشد.

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، طی همین مدت، واردات و صادرات نخ‌های پنبه‌ای چین به ترتیب برابر با ۱.۵۶۸ میلیون تن و ۳۹۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد و ۲۲ درصد بیشتر می‌باشد. این امر بیانگر وجود تقاضای بالا برای واردات نخ‌های پنبه‌ای به چین از سال گذشته تاکنون است. در خصوص سهم بازار مذکور می‌توان اظهار داشت که پاکستان در حدود یک سوم، هند در حدود ۲۹ درصد و ویتنام ۱۱ درصد از بازار نخ‌های وارداتی به چین را به خود اختصاص داده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افزایش واردات پنبه از استرالیا

طی مدت مورد بررسی، چین در حدود ۳.۲۲۶ میلیون تن پنبه وارد کرده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است. سه کشور عمده صادرکننده پنبه به چین عبارتند از ایالات متحده آمریکا، هند و استرالیا. در این بین، استرالیا توانسته از ازبکستان عبور کند و برای دومین سال متوالی در مقام سوم بزرگترین کشورهای صادرکننده پنبه به چین قرار گیرد. واردات پنبه از استرالیا به چین طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته و این در حالی است که واردات پنبه چین از ایالات متحده آمریکا طی همین مدت شاهد کاهش ۱۸ درصدی بوده است. حتی واردات محصول مذکور از هند نیز ۳۵ درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر، صادرات پارچه پنبه‌ای از چین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. طی ۳ فصل اول سال جاری (۹ماه اول سال)، صادرات پارچه پنبه‌ای از چین در حدود ۵۲ درصد از کل صادرات منسوجات پنبه‌ای این کشور را به خود اختصاص داد و به ۱۱.۲ میلیارد دلار و یا به عبارتی به ۶.۸۸ میلیارد متر رسید. واردات پارچه‌ی پنبه‌ای توسط چین طی مدت مذکور نیز در حدود ۶۰۰ میلیون متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

منبع: ATA Journal

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×