اخبار نساجی

تفاهم با ۶ بانک برای ارجاع متحدالشکل پرونده های مطالبات معوق

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر عامل شرکت ساماندهی وصول مطالبات معوق بانکی گفت: تا پایان فروردین قرارداد متحد الشکلی بین ما و ۶ بانک سهامدار این شرکت، منعقد می شود تا از آن پس تمام پرونده های این بانک ها برای رسیدگی به ما ارجاع شود.

سعید آریان پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس “توانا” اظهار داشت: بانک مرکزی تنها نهادی است که می تواند بانک ها اعم از دولتی و خصوصی را ملزم کند تا پرونده های مطالبات معوق خود را در اختیار شرکت ساماندهی قرار دهند و تا زمانی که این اقدام از سوی بانک مرکزی انجام نشود، نباید انتظار خاصی از ما داشت.

وی ادامه داد: همکاری بانک مرکزی می تواند موارد متعددی را دربربگیرد؛ تدوین و ارسال لایحه به دولت یا مجلس برای ساماندهی فرایند وصول مطالبات معوق یکی از این موارد است.

آریان پور افزود: واقعیت این است که اکنون بانک ها هیچ الزامی برای پیگیری مطالبات خود اعم از سررسید گذشته، مشکوک الوصول و معوق ندارند و تنها منطق اقتصادی و بنگاه داری آنان را وادار می سازد که پیگیر مطالباتشان باشند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی وصول مطالبات معوق گفت: همین خلأ قانونی باعث شده تا بانک ها پس از ۱۸ ماه که مطالبات سررسید گذشته و مشکوک الوصولشان به مطالبات معوق تبدیل شد، الزامی نداشته باشند که پرونده این مطالبات را در اختیار شرکت وصول مطالبات قرار دهند که با روش های خاص خود پیگیر وصول معوقات شود.

آریان پور در پاسخ به این پرسش که وزارت اقتصاد به عنوان مؤسس این شرکت چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: واقعیت این است که عملکرد وزارت اقتصاد در مقایسه با بانک مرکزی بسیار قابل دفاع تر است؛ کمیته وصول مطالبات معوق که بعدها نامش به کارگروه وصول مطالبات غیر جاری بانک ها تغییر داده شد، تقریبا در ماه سه جلسه برگزار می کند و پس از شناسایی مطالبات معوق، بانکها را ملزم به وصول آنها می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در همین راستا مقرر شده تا پایان فروردین ماه، قرارداد متحد الشکلی بین شرکت وصول مطالبات معوق و ۶ بانک سهامدار این شرکت، منعقد شود تا از آن پس تمام پرونده های این بانک ها برای رسیدگی به ما ارجاع شود. اما همکاری سایر بانکها در گرو همکاری بانک مرکزی با شرکت وصول مطالبات معوق است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×