اخبار فرش ماشینی

تفاهم‌ چهارجانبه برای حمایت از تولید فرش

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه برای حمایت از تولید فرش دستباف در آینده نزدیک گفت: ۷۰ درصد تسهیلات این طرح به کارگاه‌های خانگی قالیبافی اختصاص خواهد یافت.
   
    عبدالله بهرامی اظهار داشت: در حال برنامه ریزی برای یک تفاهم چهارجانبه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه و صندوق مهر امام رضا (ع) هستیم.
   
    مدیرعامل اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف کشور افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه به هر تولید کننده فرش که بتواند اشتغال ایجاد کند برای تولید فرش کمک می‌شود و هزینه سرانه ایجاد شغل در قالیبافی ۱۲ میلیون تومان برآورد شده است.
   
    وی با بیان اینکه در این برنامه، طرح، نقشه و مواد اولیه از سوی اتحادیه تأمین می‌شود، ادامه داد: برای این کار ضمن عقد قرارداد با تولید کنندگان و آموزش قالیبافان به ازای میزان تولید در هر ماه به بافندگان حقوق داده شده و حق بیمه آنها پرداخت می‌شود.
   
    وی در مورد فضای فعالیت قالیبافان در این طرح گفت: ۳۰ درصد منابع به افراد دارای مرکز متمرکز و مابقی به کارگاه‌های خانگی اختصاص می‌یابد زیرا هزینه تمام شده تولیدات خانگی حدود ۲۰ درصد پایین‌تر است.
   
    این فعال تعاونی، آذربایجان شرقی، غربی، اصفهان،‌ قم،‌ زنجان، کردستان و کرمان را از مهمترین مراکز هدف این طرح عنوان کرد و افزود: البته نظر صندوق مهر این است که بیشتر منابع به استان‌هایی که منابع و تسهیلات کمتری دریافت کرده‌اند اختصاص یابد.
   
    بهرامی تصریح کرد: دو فروشگاه عرضه مستقیم فرش دستباف در ایام پایانی سال برای خرید عموم مردم مهیا است که تولیدات تعاونی‌ها با قیمت مناسب در آنها عرضه می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×