اخبار نساجی

تعیین ارزش کالاهای صادراتی فاقد سابقه در بانک اطلاعات ارزش

 

تعیین ارزش کالاهای صادراتی فاقد سابقه در بانک اطلاعات ارزش

در مواردی که ارزش گمرکی کالای صادراتی در بانک اطلاعات ارزش موجود نباشد (سابقه تعیین ارزش توسط کمیته نرخ‌گذاری ندارد)، صادرکنندگان جهت تعیین ارزش گمرکی کالاهای صادراتی می‌بایست نسبت به تکمیل فرم‌های پیوست (PQ:32 و PQ:33) به انضمام مدارک و مستندات اقدام و آنها را به دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران واقع در خیابان شهید بهشتی روبروی خیابان پاکستان یا از طریق نمابر ۸۸۷۳۵۷۵۹-۰۲۱ ارائه نمایند.

ضمناً به‌زودی بر روی سامانه پورتال گمرک ایران، امکان ثبت درخواست و ارسال آن به دفتر بررسی و تعیین ارزش فراهم خواهد شد.

در این اطلاعیه اضافه شده است: گمرکات اجرایی نیز در صورت عدم وجود سابقه ارزش در بانک اطلاعات، ظرف مهلت ۴۸ ساعت پس از صدور با رعایت ماده ۱۶ قانون امور گمرکی و دستورالعمل‌های صادره صرفاً با تکیل فرم PQ :31 اقدام به استعلام از دفتر بررسی و تعیین ارزش نمایند.

دفتر بررسی و تعیین ارزش در صورت تکمیل مدارک و مستندات در اولین جلسه کمیته فنی تعیین ارزش گمرکی کالاهای صادراتی مطرح و نتیجه را به گمرکات اجرایی اعلام و ابلاغ خواهد نمود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

توضیح اینکه صرفاً بانک اطلاعات ارزش کالاهای صادراتی مصوب کمیته نرخ‌گذاری که در سایت سازمان توسعه تجارت ایران و پورتال گمرک ایران درج شده است ملاک تعیین ارزش کالاهای صادراتی در بررسی‌های گمرکات اجرایی خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×