اخبار نساجی

تعهد وزیرنفت به رهبر انقلاب/ راه‌اندازی ۶فاز جدید پارس‌جنوبی در سال ۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر نفت از وعده وزیر نفت به رهبر معظم انقلاب برای راه‌اندازی ۶ فاز جدید پارس جنوبی در سال ۹۱ خبر داد و اعلام کرد: با بهره برداری از این ۶ فاز ظرفیت تولید گاز از این میدان مشترک به مرز ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

جواد اوجی در گفتگو با مهر با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران در سال جهاد اقتصادی، گفت: در حاشیه این بازید وزیر نفت به رهبر معظم انقلاب تعهد دادند تا پایان سال آینده ۶ فاز جدید میدان پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه با راه اندازی این ۶ فاز جدید در مجموع پیش بینی می شود ظرفیت تولید گاز در این میدان مشترک گازی روزانه حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد، تصریح کرد: هم اکنون طرح توسعه فازهای ۳۵ ماهه پارس جنوبی هم از پیشرفت اجرایی مطلوبی برخوردار هستند.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه حدود ۲۹۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی استخراج می‌شود، بیان کرد: با راه اندازی طرحهای جدید افزایش تولید گاز تا سال آینده ظرفیت برداشت روزانه گاز از این میدان مشترک به حدود ۴۸۰ تا ۴۹۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

به گزارش مهر، خرداد ماه سال گذشته قرارداد هشت فاز پارس جنوبی برای توسعه ۳۵ ماهه این میدان مشترک گازی با قطر به کنسریومی متشکل از پیمانکاران داخلی واگذار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس شروط قراردادی مصوب هیئت دولت، در صورتی که پیمانکاران در مدت ۳۵ ماه تولید زودهنگام گاز طبیعی در این فازها را اغاز نکنند به ازای هر ماه حدود ۵۰ میلیون دلار جریمه خواهند شد.

در حال حاضر نیمی از زمان توسعه ۳۵ ماهه فازهای جدید پارس جنوبی می گذرد که بیشترین پیشرفت در بین هشت فاز مربوط به طرح توسعه فاز ۲۲ تا ۲۴ این میدان مشترک است.

هم اکنون هدف از طرح توسعه فااز ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ میدان مشترک پارس جنوبی تولید روزانه‌ ۵۰ میلیون‌ متر مکعب‌ گاز طبیعی‌، ۸۰ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع‌ (پروپان و بوتان) و یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×