اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

تعهد به مشتری، اصل اساسی موفقیت در بازار جهانی

شرکت «قالی شاهکار صفویه» با برند تجاری «فرش زرتشت» که از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فرش ماشینی در کشور به شمار می‌رود -امسال هشتمین حضور خود در نمایشگاه «دوموتکس هانوفر» را تجربه می‌کند- توانسته با رعایت تمامی اصول تجاری بین‌المللی حضور مداوم و مثمر ثمری در بازارهای خارجی داشته باشد.

مدیران این شرکت به‌درستی دریافته‌اند که یکی از لازمه‌های بودن در بازار جهانی مسئله برندینگ و تعهد به مشتری است و تلاش کرده‌اند تا با به‌کارگیری آن‌ها در اصول و قواعد کاری خود موفقیت بیشتری کسب کنند.

در این شماره به سراغ آقای «مرتضی سودایی» مدیر بازرگانی شرکت قالی شاهکار صفویه رفته‌ایم تا دیدگاه‌های این مجموعه نسبت به نمایشگاه دوموتکس هانوفر و اهداف آن‌ها از حضور در این رویداد را جویا شویم.

  1. مختصری در مورد تاریخچه شرکت، سال تأسیس، ماشین‌آلات، فنّاوری‌های مورداستفاده و موفقیت‌های خود در عرصه صادرات بفرمایید.

پیشینه شرکت قالی شاهکار صفویه (فرش زرتشت) به سال ۱۳۶۷ برمی‌گردد که در آن سال‌ها با عنوان فرش ستاره کاشان درزمینه‌ی تولید فرش ماشینی شروع به فعالیت کرد. مرحوم «حاج علی سودایی» بنیان‌گذار این مجموعه از دهه ۳۰ شمسی درزمینه‌ی تولید فرش دستبافت فعالیت داشته و البته در عنفوان نوجوانی نزد پدر خود مرحوم حاج حسین سودایی درزمینه‌ی شعربافی فعالیت داشتند.

شرکت قالی شاهکار صفویه با این تجربه و پیشینه درزمینه‌ی نساجی، در دهه ۶۰ به عرصه تولید فرش ماشینی وارد شد و همواره سعی داشته تجارب خود در فرش دستباف را درزمینه‌ی طرح و رنگ فرش ماشینی بکار گیرد. شرکت قالی شاهکار صفویه با برند تجاری قالی زرتشت در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور دارد. هم‌اکنون این شرکت با مجموعه متنوعی از تولیدات درزمینه‌ی تولید فرش ماشینی فعالیت دارد، به صورتی که می‌توان گفت تقریباً کامل‌ترین تنوع در کیفیت و طرح را ارائه می‌کند.

در این شرکت ماشین‌آلات گوناگونی مشغول به تولید است. ازجمله دستگاه ASR و ماشین ۱۵۰۰ شانه HCI.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

  1. چه محصولاتی برای ارائه به بازارهای جهانی به هانوفر خواهید برد؟

تعدادی از تولیدات ما شامل موارد زیر می‌شود:

فرش ۵۰۰ شانه آکریلیک کلکسیون بلوچی، فرش ۵۰۰ شانه پلی‌استر، فرش ۷۰۰ شانه آکریلیک طرح کلاسیک و مدرن ۸ و۱۰رنگ، فرش ۷۰۰ شانه پلی‌استر، فرش ۱۲۰۰ شانه آکریلیک، فرش ۱۵۰۰ شانه آکریلیک.

قالی شاهکار صفویه مانند گذشته با مجموعه محصولات جدید در دموتکس ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت و این نمایشگاه به جهت معرفی تولیدات جدید، برای این شرکت اهمیت بسیار دارد.

  1. از سوابق صادراتی و فعالیت‌های این شرکت در بازارها و نمایشگاه‌های خارجی برای ما بفرمایید.

شرکت قالی شاهکار صفویه از سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش واقع در شهر هانوفر شرکت کند و تا به امروز این حضور تداوم داشته و حتی در زمان‌هایی که مشکلات بزرگ برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود داشت سعی کردیم این رشته گسسته نشود. این شرکت درزمینه‌ی صادرات کارنامه موفقی داشته و محصولات این شرکت به کشورهای هدف فرش ماشینی ایران، صادرشده است. به جهت حفظ کیفیت و تنوع محصولات و همچنین متعهد بودن این مجموعه نسبت به مشتریان، علاوه بر حفظ تمام مشتریان دائمی شرکت، هرسال مجموعه جدیدی از مشتریان خارجی به خریداران محصولات این شرکت اضافه می‌شوند.

  1. چندمین حضور شما در نمایشگاه دوموتکس هانوفر است؟ و با این حضور چه اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنید؟

امسال هشتمین حضور ما در این نمایشگاه است. هدف اصلی از این حضور معرفی محصولات جدید، آشنایی با مشتریان بین‌المللی و همچنین اطلاع از نیاز و سلیقه بازارهای جهانی است.

سال گذشته شرکت‌های بزرگ قدیمی که از بدو پیدایش این نمایشگاه در آن حضور مداوم داشتند، اعلام انصراف کردند و ما این فرصت را مغتنم شمرده و با برنامه‌ریزی به کار خود در این رویداد عظیم جهانی تلاش داشتیم تا بتوانیم بازارهای جدیدی برای خود پیدا کنیم.

  1. خریداران خارجی چرا به فرش‌های ایرانی علاقه‌مند هستند؟

علت علاقه خریداران خارجی به فرش‌های ایرانی، اصالت طرح، رنگ و همین‌طور کیفیت بالای فرش ایرانی است. مشتری بین‌المللی با حضور در غرفه یک شرکت ایرانی، به دنبال کیفیت و اصالت است. پس شرکت‌کنندگان در این‌گونه نمایشگاه‌ها باید این مورد را مدنظر داشته باشند که ارائه فرش‌های بی‌کیفیت با طرح‌هایی ضعیف، بیشترین آسیب را به برند فرش ایرانی وارد می‌سازند. عمده خریداران فرش ایرانی، جمعیت مسلمان کشورهای حاشیه خلیج هستند و دیگر کشورهایی که ازنظر مذهبی و سنتی به ایران نزدیک‌اند؛ مثلاً در روسیه بیشترین تقاضا برای فرش در منطقه داغستان است که عمده آن‌ها مسلمان هستند.

  1. نیاز بازار جهانی فرش ماشینی را چطور می‌بینید؟

تولیدکنندگان ایرانی باید نیازهای بازار جهانی را بشناسند و بعد برای حضور در نمایشگاه‌هایی در سطح دموتکس اقدام نمایند. در غیر این صورت فقط هزینه گزاف پرداخت کرده‌اند بدون اینکه به هدفشان -که فروش محصولات هست- برسند.

درطی این چند سال که در این نمایشگاه حضور داشتیم شاهد شرکت‌هایی بودیم که یک یا دو سال حضور داشتند و متأسفانه بعد از زیان دهی از ادامه حضور منصرف شدند. امسال در تولیدات فرش ۱۵۰۰شانه تراکم ۵/۴ میلیون سرنخ، محصولات جدیدی داریم که دارای رنگ‌بندی و طرح‌های اورجینال هستند. همین‌طور درزمینه‌ی ۱۲۰۰شانه و۷۰۰شانه طرح‌های جدیدی خواهیم داشت.

  1. جناب آقای سودایی محصولات شما همواره فرش‌ها و کلکسیون‌های خاصی را دربرمی گیرد. مشتریان، فرش زرتشت را با چه طرح‌ها و نقشه‌هایی در بازار می‌شناسند؟

مشتریانی که در غرفه این شرکت حضور پیدا می‌کنند از شرکت ما انتظارات زیادی دارند و این باعث می‌شود که از چندین ماه قبل از نمایشگاه دموتکس فعالیت زیادی درزمینه‌ی طرح و رنگ آغاز کنیم تا بتوانیم نظر مشتری‌های پرتوقع این شرک را جلب نماییم.

نمایشگاه دموتکس بزرگ‌ترین کلاس آموزشی برای هر تولیدکننده است و ما نیز هرسال مطالب جدید از مراجعه‌کنندگان فرامی‌گیریم و در تولیدات جدید این موارد را رعایت می‌نماییم.

در خاتمه به همه تولیدکنندگانی که محصولاتی در حد و اندازه‌های استاندار جهانی دارند، توصیه می‌کنم حضور در این نمایشگاه را از دست ندهند، حتی اگر فقط هزینه داشته باشند. این هزینه‌ها برای کسب دانش و تجربه یک تولیدکننده است که به‌آسانی به دست نمی‌آید.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×