مد و پوشاک

تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولید پوشاک در مشهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک مشهد از تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولید پوشاک در مشهد خبر داد.

محسن مرادی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک مشهد، در رابطه با وضعیت این صنف اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد واحدهای این صنف در اثر عدم مدیریت صحیح از جانب دولت در زمینه قاچاق، بسته‌های حمایتی و نظام مالیاتی تعطیل شده‌اند.

وی در خصوص نحوه تاثیرگذاری دولت افزود: چه‌طور می‌شود یک واحد صنفی با اخذ وام ۲۸ درصد با جنس قاچاق و یا چینی رقابت کند و در خصوص مبارزه قاچاق اقدام لازم است و نه شعار و وعده.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مرادی بیان داشت: هرچند مسئله قاچاق یک مسئله قدیمی است ولی بسیار زیاد به تعطیلی واحدهای صنفی کمک می‌کند و تا زمانی که دولت اقدام به مهار قاچاق نکند هرگز کاری از دست تولیدکننده بر نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: کالای قاچاق و یا واردات بی‌حساب که از کشورهایی همچون ترکیه، فیلیپین، مالزی و علی‌الخصوص چین وارد می‌شود، توان رقابت و تولید از ما گرفته است به نحوی‌که دیگر تولیدکننده انگیزه‌ای برای رقابت ندارد و لاجرم واحدهای صنفی وقتی به ضرر می‌رسند عمدتا با بدهی، اقدام به تعطیل کردن واحدهای تولیدی می‌کنند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان پوشاک مشهد تاکید کرد: وقتی مالیات واحدهای صنفی بین ۸ تا ۱۸درصد افزایش پیدا می‌کند در حالی که نه بسته حمایتی وجود دارد و نه کنترلی بر واردات پس چه‌طور می‌شود که این افزایش رخ داده است در حالی‌که افزایش سودی عملا اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: با توجه به اشتغال بسیاری از افراد جامعه کارگری در این صنف با تعطیلی واحدهای تولیدی علاوه‌ بر تاثیر مستقیم تعطیلی بر اقتصاد، نقش بی‌کاری گسترده کارگران را نیز باید در نظر گرفت که تبعات جبران‌ناپذیری بر اجتماع خواهد داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×