اخبار نساجی

تعرفه واردات خودرو ۹۰ درصد باقی ماند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تعرفه واردات خودرو ۹۰ درصد باقی ماند

تعرفه واردات خودرو برای سال آینده نیز ثابت ماند و تغییری نکرد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،این برای ششمین سال متوالی است که تعرفه واردات خودرو ۹۰ درصد باقی مانده و تغییری نکرده است. تعرفه این کالای غیراساسی تا سال ۸۵ به میزان ۱۰۰ درصد تعیین شده بود اما از سال ۸۶، مجلس ۱۰ درصد از تعرفه واردات کاست، این در حالی است که طبق کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۱ تعرفه همان ۹۰ درصد باقی خواهد ماند.

روز گذشته حمید صافدل رییس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به انتشار کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۱ عنوان کرد که تعرفه‌ واردات خودرو هیچ تغییری نکرده و به نظر می‌رسد پیشنهادی هم در این مورد نداشته باشیم. پیش از این حسین هاشمی رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس به خبرنگار ما گفته بود که مجلس جلوی کاهش تعرفه واردات خودرو خواهد ایستاد. بر همین اساس هر چند تعرفه واردات خودرو همان ۹۰ درصد تعیین شده اما همچون سال‌های گذشته تعرفه مذکور با احتساب هزینه‌های شماره‌گذاری و پلاک‌گذاری به حدود ۱۱۰ درصد می‌رسد.

خرداد ماه سال گذشته قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی با هدف کاهش
تدریجی تعرفه واردات خودرو به تصویب مجلسیان رسید .نمایندگان مجلس با شرط ارتقای کیفیت تولیدات خودروسازان، تعرفه واردات خودرو را برای سال جاری همان ۹۰ درصد تعیین کردند این در حالی است که قرار بر این بوده خودروسازان هر سه ماه یک بار گزارش کیفی خود را به مجلس ارائه کنند. اما طبق گزارش نمایندگان مجلس از ۷ گزارش کیفی که خودروسازان باید در راستای اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو به مجلس ارایه می دادند تنها دو گزارش به دست نمایندگان رسیده است. با این حساب نه گزارشی به مجلس ارسال شده و نه تعرفه واردات خودرو برای سال ۹۱ تغییری پیدا کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×