اخبار فرش ماشینی

تعاونی ها افزون بر ۲۵ میلیون دلار کالای غیرنفتی صادر کردند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل از صادرات ۲۵ میلیون و ۶۸۳ هزار دلاری کالاهای غیرنفتی توسط بخش تعاون این شهرستان به مقصد کشورهای خارجی در سال جاری خبر داد.

‘مرتضی رحیمی’  گفت: فرش ماشینی، گلیم و پادری از جمله کالاهای صادراتی بود که توسط شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی این شهرستان (شامل ۳۵ شرکت تولید فرش) انجام شد.
وی کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، امارات، شیلی و ژاپن را از جمله کشورهای هدف صادرات به ویژه در بخش فرش ماشینی عنوان کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: نزدیک به ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی سالانه در این شهرستان تولید می شود که ۵۰ درصد تولید فرش ماشینی کشور را شامل می شود و از این نظر رتبه نخست تولید فرش ایران را داراست.
او اضافه کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر (دو سوم مردم آران و بیدگل) هم اکنون عضو شرکت های تعاونی های تحت نظارت هستند که نشان دهنده اهمیت تعاون در بین مردم این شهرستان است.
بنابر اعلام رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل هم اکنون نزدیک به ۷۰۰ کارخانه تولید فرش ماشینی با مجوز بهره برداری در این منطقه فعالیت می کند.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×