اخبار فرش ماشینی

تصویب کمیسیون های ۱۹ گانه اتاق ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دکتر علیمردان شیبانی- نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران- از تصویب کمیسیون های ۱۹ گانه اتاق ایران خبر داد و گفت: برای دوره هشتم اتاق ایران، چهار کمیسیون «تشکل ها»، «آموزش و فرهنگ اقتصادی»، «اقتصاد کلان» و «اصل ۴۴ و محیط کسب وکار» به دلیل موازی بودن با بعضی کمیسیون های جدید، حذف و چهار کمیسیون «مالیات، کار و تامین اجتماعی»، «جوانان، کارآفرینی و کسب وکارهای نوین و دانش بنیان»، «آب، محیط زیست و اقتصاد سبز» و «رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری» اضافه شدند.

وی که در دومین نشست مورخ ۱۷ و ۱۸ مردادماه ۹۴ هیئت نمایندگان اتاق ایران، مراسم نکوداشت و تجلیل از هیئت رییسه دوره هفتم اتاق ایران و اتاق های سراسر کشور در محل هتل درویش مشهد حضور داشت؛ برگزاری این جلسه را یک اقدام و ابتکار مدبرانه و دوراندیشانه ریاست اتاق ایران و اتاق مشهد دانست.

وی افزود: در این جلسه، آقای مهندس شافعی- رئیس اتاق بازرگانی مشهد- خاطر نشان کردند« تمام بخش های دست اندرکار اقتصاد کشور باید توجه بیشتری به دوران پساتحریم داشته باشند و رفع تحریم ها اگرچه اتفاق بزرگی است اما بزرگ تر از آن تسهیل شرایط کسب وکار در داخل کشور برای فعالان اقتصادی است.» من نیز معتقدم سرانجام از تحریم های خارجی عبور کرده و خواهیم کرد اما تحریم های داخلی ما را در برابر قانون قرار می دهد و طبعاً هیچ فعال اقتصادی و صنعتگری حاضر نیست برخلاق قانون کشور خود عمل نماید.

وی با یادآوری این مطلب رئیس اتاق بازرگانی مشهد که نباید کالاهای منسوخ شده در سطح دنیا را تولید و عرضه نماییم؛ اذعان داشت: بسیاری از قوانین کار، تجارت، مالیات و … قدمتی بیش از ۳۰ سال دارند به همین دلیل نیازمند بازنگری و تسهیل آنها در جهت شرایط روز هستیم؛ هم چنین باید قوانینی تدوین شوند که امکان رقابت تولیدکنندگان داخلی با بنگاه های خارجی را فراهم نماید.

به گفته دکتر شیبانی، در ادامه جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران، آقای مهندس جلال پور- رئیس اتاق ایران- نیز عنوان داشتند: تیم سیاست خارجی کشور، وظیفه خود را به درستی انجام داد و حالا نوبت تیم اقتصادی است که باید این بخش را سر و سامان دهد اگرچه دولت یازدهم طی دو سال اخیر تورم را تا حدود زیادی مهار کرده اما متأسفانه رکود همچنان بر اقتصاد و تولید حکمفرماست و برای آن باید چاره ای اندیشیده شود.

وی اذعان داشت: آقای مهندس جلال پور تأکید کردند که به اعتقاد اقتصاد دانان، برای خروج از رکود باید به رشد اقتصادی حداقل ۶ درصد دست پیدا کنیم و بدانیم که رشد اقتصادی جز با سرمایه گذاری ( داخلی و خارجی) و کار و تلاش و فعالیت مضاعف همه دست اندرکاران و تسهیل امور به دست نمی آید البته سرمایه گذاری خارجی مانند تیغ دو لبه است که اگر مراقب آن نباشیم می تواند لطمات جدی به اقتصاد و تولید کشور وارد نماید. هم چنین تشخیص این که چه هیئت هایی و با چه تخصصی وارد کشور شود، باید به اتاق های بازرگانی واگذار شود و در این زمینه دولت باید اتاق ایران را به عنوان مرکز اصلی رفت و آمد هیئت های تجاری خارجی بشناسد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این مراسم پس از سخنان استاندار محترم استان خراسان رضوی که قول همه نوع همکاری منطقی را به صاحبان کار و بنگاه های اقتصادی دادند؛ آقای مهندس نعمت زاده- وزیر محترم صنعت- نیز فعالان بخش تولید را به پیگیری مجدانه خواسته های منطقی و بحق خود از هیئت حاکمه و قوای سه گانه و هم چنین جرأت ریسک پذیری بیشتر در شرایط کنونی را توصیه و اعلام داشتند: دولت یازدهم با تمام قوا و اعتقاد از صنعتگران و مولدین بخش اقتصادی کشور حمایت و در جهت رفع مشکلات آنان حرکت می کند.

وی در ادامه به یکی از جملات دبیر کل اتاق ایران نیز اشاره کرد و گفت: به اعتقاد آقای دکتر فیاض بخش، با چابک سازی اتاق ایران در دوره هشتم، از فربه شدن این نهاد می توان جلوگیری کرد و سپس با چالاکی بیشتر به سمت حرکت به جلو و نقد سازنده برنامه های دولت پرداخت.

دکتر شیبانی ضمن اشاره به برگزاری جلسه ماهیانه هیئت نمایندگان اتاق ایران و مراسم معارفه کمیسیون های مشورتی و اعضای آن در روز هشتم شهریور و برگزاری انتخابات هیئت رییسه کمیسیون های مشورتی اتاق ایران در روز ۲۹ شهریور، تصریح کرد: در جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران، ۱۹ کمیسیون مشورتی اتاق ایران با اکثریت آراء به تصویب رسید. این ۱۹ کمیسیون عبارتند از «کمیسیون آب و محیط زیست و اقتصاد سبز»، «کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی»، «کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی»،«کمیسیون بازارهای پولی و مالی»، «بازرگانی داخلی»،«توسعه صادرات»، «کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب وکارهای نوین و دانش بنیان»،«کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه ها»، «حمایت قضایی و مالکیت فکری»،«حمل ونقل و گمرک»،«کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری »، «کمیسیون سرمایه گذاری خارجی»،«کمیسیون صنایع»، «کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه»،«کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی»،«کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و تفریحات و اقتصاد هنر»، «کمیسیون مالیات ها، کار و تأمین اجتماعی»، «مدیریت واردات» و «کمیسیون معادن و صنایع معدنی».

هیئت نمایندگان در پایان روز ۱۸ مرداماه با کوله باری از اندوخته های مفید خرد جمعی و معنویت همجواری با بارگاه ثامن الائمه به کار خود پایان داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×