اخبار نساجی

تصمیمات جدید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دراین نشست که با حضور حجت الاسلام حکمت علی مظفری رییس دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلابی تبریز برگزار شد استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان اعلام کرد: رتبه استان در فضای کسب و کار در سال ۹۲ در کشور بیست و یکم بوده که در حاضر به جایگاه ۱۵ ارتقا یافته است.

اسماعیل جبارزاده دست یابی به این موفقیت را مرهون تلاش همه مدیران استان بیان کرد و بر اهتمام بیشتر آنان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره مشکلات واحدهای تولیدی استان در تامین مواد اولیه استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت راه اندازی شرکت تامین و تجهیز مواد اولیه در استان به منظور حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به تهیه جزوه آموزشی برای بهبود فضای کسب و کار توسط کارشناسان این اداره کل ، خاطرنشان کرد: رتبه کشور ایران در ۶ شاخص فضای کسب و کار بهبود و در برخی شاخص ها کاهش یافته است .
رضا حسینی اظهارکرد: رتبه کشور در شاخص سهولت اخذ وام بهتر شده ، در شاخص تجارت بین المللی کاهش یافته و در شاخص پرداخت مالیات ارتقا یافته است .
رییس کمیسیون صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز نیز با اشاره به اینکه ۳۵ درصد تولید و صادرات فرش دستباف کشور در این استان انجام می شود، گفت: اشتغال زایی در این حوزه با کمترین هزینه امکان پذیر است.
اسماعیل چمنی، رفع مشکلات قانونی در زمینه بیمه قالیبافان را خواستار شد و گفت: ۲۰۰ هزار نفر فعالان استان در زمینه قالی بافی شرایط بیمه شدن را دارند .
وی با بیان اینکه فرش دستباف با تکیه بر توان و استعداد داخلی تولید و اقتصاد مقاومتی در این حوزه متجلی می شود، گفت: تسهیلات کم بهره به دست تولید کننده های واقعی نمی رسد و موجب لطمه دیدن تولید در این بخش می شود.
غلامعلی راستی قائم مقام اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه ۸۰ هزار نفر قالیباف بیمه شده استان در نتیجه غربالگری انجام شده به ۵۰ هزار نفر کاهش یافته است ، گفت: سهم این استان نباید با سایر استان ها برابر دیده شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد حمایت از صنعت فرش دستباف در استان، گفت: این ستاد سیاست گذاری در زمینه فرش دستباف را به عهده دارد و همه تشکل ها در قالب این ستاد همکاری داشته باشند تا مشکلات رفع شود .

جبارزاده گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر به ناحق در استان ما از بیمه قالی بافی استفاده می کردند که با بررسی تامین اجتماعی کنار گذاشته شده اند .
سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه در زمان حاضر ۵۹ هزار قالی باف استان از خدمات بیمه استفاده می کنند ، اظهارکرد: چنانچه قالی بافی شغل اصلی متقاضی استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی نباشد ، بیمه وی قطع می شود .
در این نشست مشکلات ناشی از نحوه اجرای آئین نامه اجرایی اسناد رسمی لازم الاجرا و موارد ناشی از آن در تملیک وثایق ملکی توسط بانک ها بررسی شد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×