اخبار نساجی

تشکیل زنجیره بزرگ کارگری برای حمایت ازتولید ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مسئول سازمان بسیج کارگری با اشاره به سازماندهی سه هزار گروه تخصصی در صنعت برای رصد تحقق سخنان مقام معظم رهبری و جذب ۳۲۰ هزار نفر کارگر، گفت: بسیج کارگری به طور جدی مدافع حقوق کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

علیرضا لایق حقیقی در گفت‌وگو با فارس «توانا»، با بیان اینکه سازمان بسیج کارگری از سال ۸۸ به طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: هدف این سازمان کمک به دولت در راستای اسلامی کردن محیط‌های کار است.

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در مورد اهداف این سازمان تصریح کرد: تقویت وجدان کاری، ترویج تفکر اسلامی و بسیجی، جذب و سازماندهی نیروهای معتقد به نظام از اهداف این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه باید تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، یک میلیون نفر جذب سازمان بسیج کارگری کشور شوند، اضافه کرد: تاکنون ۳۲۰ هزار نفر جذب شده‌اند که این میزان در سال اول برنامه، بیش از رقم تعیین شده است.

لایق با اشاره به شبهه‌افکنی رسانه‌های بیگانه بر ضد بسیج کارگری، گفت: این رسانه‌ها و بنگاه‌های دروغ‌پراکنی غربی مدعی هستند که بسیج کارگری برای جلوگیری از اعتراضات کارگران تأسیس شده است، در صورتی که بسیج برای رفع مشکلات کارگران به میدان آمده است.

مسئول سازمان بسیج کارگری خاطرنشان کرد: اگر بسیج به درستی به وظیفه فرهنگ‌سازی خود در جامعه کارگری عمل کند، شاهد وحدت جدی بین صنعت‌گران، کارگران، کارفرمایان و مسئولان دولتی خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت:‌ برای اثرگذاری بیشتر در محیط‌های کارگری و تولیدی، گروه‌های تخصصی مانند گروه کیفیت تولید را در سطح کارخانجات تشکیل داده‌ایم.

لایق درباره نحوه عملکرد این گروه‌های تخصصی گفت: این گروه‌ها در جلسات ماهانه تخصصی به رفع مشکلات موجود می‌پردازند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار گروه تخصصی را در سطح کشور سازماندهی کرده‌ایم و در سال جاری نیز در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و تولید ایرانی، به طور جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگری اظهار داشت: این سازمان می‌تواند به شکوفایی صنعت کمک کرده و همچنین فرهنگ مطالبه‌گری سازنده در بین اقشار جامعه را رواج دهد.

لایق در خصوص برنامه‌های این سازمان برای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی، گفت: مروری بر آیات و احادیث، برگزاری نشست‌های روشنگری و برگزاری یادواره شهدای قشر کارگری به طور سالیانه و ترویج و نشر فرهنگ این شهدا در فضای کارگری، از برنامه‌های این سازمان در این زمینه است.

وی افزود: امروز بسیج کارگری بزرگ‌ترین تشکل کارگری در دنیا است و در راهپیمایی دهم اردیبهشت امسال نیز شاهد حضور ده‌ها هزار نفری این کارگران بودیم.

مسئول سازمان بسیج کارگری با اشاره به وجود خلأ در هماهنگی بین مصوبات دولت در ستاد و آنچه در محیط‌های کاری اتفاق می‌افتد، گفت: بسیج کارگری در سال ۹۱ می‌تواند به عنوان ناظر ابلاغیات دولت در بخش‌هایی که این دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌ها معطل مانده، مشکلات را برطرف کند.

لایق خاطرنشان کرد: بسیج کارگری می‌تواند دولت را برای تحقق برنامه‌ها در سال ۹۱ کمک و یاری کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستادهایی برای کنترل و رصد تحقق منویات مقام معظم رهبری در سراسر کشور، گفت: گاهی اوقات در گوشه و کنار کشور فعالیت‌های خودجوش توسط برخی افراد دلسوز انجام می‌شود که می‌تواند به عنوان الگو در سایر استان‌ها قرار بگیرد که توسط این ستادها شناسایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج کارگری گفت: بسیج به طور جدی مدافع کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است زیرا مجموعه این‌ افراد چرخه صنعت را تشکیل می‌دهند.

لایق با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: طبق منویات ایشان باید کاری کنیم که هم سرمایه‌گذار احساس اطمینان برای سرمایه‌گذاری کند و هم کارگر برای فعالیت و کار احساس اطمینان داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس بسیج باید برای تحقق این سخنان از هر کسی که به تولید ملی کمک می‌کند، حمایت کند و در مقابل کسانی که به تولید ملی لطمه می‌زند، به طور جدی بایستد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که بسیج برای حمایت از انرژی هسته‌ای زنجیره انسانی تشکیل داد، امروز هم اگر لازم باشد زنجیره بزرگ انسانی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق تشکیل خواهد داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×