اخبار نساجی

تشویق بخش خصوصی مشکل انتقال پول بین ایران و ترکیه را بر طرف می کند

 

تشویق بخش خصوصی مشکل انتقال پول بین ایران و ترکیه را بر طرف می کند

ˈحمید صافدلˈ معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با روزنامه اقتصادی ˈدنیاˈ چاپ ترکیه با اشاره به مشکلات انتقال پول بین دو کشور گفت : تشویق بخش های خصوصی ایران و ترکیه می تواند این مشکل را بر طرف کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه اقتصادی دنیا در دومین روز از انتشار سلسله گزارش های سفر خبرنگار خود به ایران ، گفت و گو با ˈحمید صافدلˈ را منتشر کرد.

معاون بازرگانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی بین دو کشور و نزدیکی جغرافیایی گفت: این مشترکات امتیازاتی است که نباید فرافکنی شود و ظرفیتها به نحو احسن در جهت رشد و توسعه هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه بکار گرفته شود.

او حجم ۲۰ میلیارد دلاری فعلی در مبادلات تجاری ایران و ترکیه را ناچیز خواند و با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساخت حقوقی لازم برای توسعه مناسبات تجاری دو کشور افزود : در سال گذشته هشت نشست در سطوح مختلف اقتصادی و تجاری بین مقامات دو کشور برگزار شد و قرار است در سالجاری میلادی موافقتنامه تجارت ترجیحی براساس برد – برد بین ایران و ترکیه امضا تا راه برای توسعه هرچه بیشتر مبادلات تجاری دو طرف هموار شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صافدل، کاستی ها در زیر ساخت حقوقی را در زمینه های بانکداری، حمل و نقل و بیمه دانست و اظهارداشت : باید پذیرفت که بسته بودن راههای انتقال پول در مبادلات تجاری بین دوکشور عاملی مهم در کاهش رشد مناسبات است و باید این کانال را باز کرد. راه حل این معضل نیز از نزدیک سازی هرچه بیشتر بخش های خصوصی و تشویق دولتها در این زمینه است.

بخش های خصوصی ایران و ترکیه در دوره اخیر سرمایه گذاریها و فعالیتهای مشترکی داشته اند. حضور شرکتهای ترکیه ای در طرح مسکن مهر در ایران و خرید مجتمع پتروشیمی رازی توسط شرکت ترکیه ای از نمونه های بارز این علاقه است.

او در ادامه با اشاره به تاسیس دو هزار و ۳۰۰ شرکت ایرانی در ترکیه گفت: سفر نزدیک به دو میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه نیز نشانه خوبی از وجود همکاری های گردشگری است ولی نمی توان گفت که به رغم این پتانسیل گردشگری بین دوکشور به نحو احسن ارزیابی می شود.

خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد ترکیه به دعوت ˈ محمد نهاوندیان ˈ رییس اتاق بازرگانی ، معادن و صنایع ایران به تهران سفر کرده بود.

روزنامه دنیای اقتصاد روز گذشته نیز مصاحبه خبرنگار خود با ˈعلی سعیدلوˈ معاون بین الملل رییس جمهوری و رییس طرف ایرانی کارگروه مشترک ایران و ترکیه را منتشر کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×