اخبار فرش ماشینی

بازار فرش نسبت به رفع مشکلاتش امیدوار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش ایران گفت: اهتمام جدی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به رفع مشکلات صنعت فرش و همکاری نمایندگان مجلس امید بازگشت رونق به بازار فرش دست باف ایران را زیاد کرده است.

احمد کریمی اصفهانی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اتفاق مهمی که در افتتاحیه نمایشگاه فرش ، روی داد آن بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت با اهتمام خاص نسبت به این نمایشگاه برخورد کرد.

وی گفت: این شاید در دوران انقلاب اسلامی بی سابقه باشد که وزیری از صبح تا هنگام عصر برای رسیدگی به مشکلات صنعت فرش وقت بگذارد و به تمام مشکلات و دغدغه هایی که مطرح شد، گوش فرا دهد.

کریمی اصفهانی افزود:حضور ۱۰ تا ۱۲ نماینده مجلس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی فرش نشان از اهمیت مشکلات این صنعت می دهد و در این دوره عزم جدی برای رسیدگی به مشکلات بوجود آمده است.

وی با بیان این مطلب که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خوبی دغدغه ها و مشکلات فعالان این صنعت را شنیدند و آنها را مورد بررسی قرار داد و وعده هایی نیز داده شد و من فکر می کنم راجع به این مشکلات برنامه های خوبی ارایه شود.

کریمی اصفهانی اظهار کرد: در دوره های قبل صنعت فرش با مشکلاتی مانند صدور بخشنامه های غیر کارشناسی، پایبند نبودن دولت به تعهدات مانند دادن جوایز صادراتی، نپرداختن ۵/۱ درصد حق بیمه ای که چند سالی از صادر کنندگان دریافت می شد و نبود تبلیغات مناسب داخلی و خارجی برای فرش روبرو بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال بازار فرش تهران گفت: اکثر بافندگان فرش دست باف در روستاها پراکنده اند اگر طرحی اندیشیده شود و آنها از یک آموزش یکنواخت برخوردار شوند معتقدیم سبب افزایش سطح دستمزد بافندگان شده و منافع آنها مستقیم به جیب کم درآمدترین قشر جامعه خواهد رفت.

کریمی اصفهانی عزم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مشکلات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این تلاش ها مثمر ثمر باشد و شاهد برطرف شدن مشکلات این صنعت قدیمی کشور باشیم.

به گفته وی مقرر شده جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برای رفع مشکلات تشکیل شود تا انشاء الله شاهد شکوفایی و رونق صنعت فرش باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×