اخبار نساجی

تسهیلات بانکی به معدنکاران نرسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تسهیلات بانکی به معدنکاران نرسید

بانک‌ها عنوان می‌کنند که به دلیل پرداخت بیش از حد تسهیلات در سال گذشته، در ابتدای سال جاری با کمبود منابع روبرو شده و در حال حاضر قادر به پرداخت تسهیلات نیستند. این وضعیت در حالی است که حداقل در سال گذشته معدن‌کاران می‌توانستند برای رفع نیاز‌های حیاتی خود تسهیلات با ارقام پایین را از سیستم بانکی دریافت کنند.

یک کارشناس بخش معدن از مشکل نقدینگی معادن و صنایع معدنی به دلیل خودداری بانک‌ها از ارائه‌ تسهیلات بانکی در سال جدید خبر داد.

هوشنگ احمد‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از اواخر سال گذشته بانک‌ها ارائه‌ تسهیلات بانکی به تولید‌کنندگان را به شدت محدود کردند.

وی با بیان این‌که تولید‌کنندگان در سال جاری نیز موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: در مراجعه معدنکاران به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات آن‌ها ارائه‌ تسهیلات را به تیر ماه موکول کرده‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: بانک‌ها عنوان می‌کنند که به دلیل پرداخت بیش از حد تسهیلات در سال گذشته، در ابتدای سال جاری با کمبود منابع روبرو شده و در حال حاضر قادر به پرداخت تسهیلات نیستند. این وضعیت در حالی است که حداقل در سال گذشته معدن‌کاران می‌توانستند برای رفع نیاز‌های حیاتی خود تسهیلات با ارقام پایین را از سیستم بانکی دریافت کنند.

احمد‌پور با بیان این‌که بخش اعظم نقدینگی واحد‌های معدنی وابسته به تسهیلات بانکی است، تصریح کرد: عدم ارائه تسهیلات موجب شده تا بسیاری از واحد‌های معدنی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شوند که این موضوع مشکلات بسیاری را به دنبال دارد.

این کارشناس بخش معدن اظهار کرد: با توجه به آن‌که سیستم بانکی پرداخت تسهیلات به تمام تولید‌کنندگان را محدود کرده است، بسیاری از مشتریان واحد‌های معدنی نیز به دلیل عدم دریافت تسهیلات موفق به پرداخت مطالبات معدنکاران نشده‌اند. از آن سو معدنکاران نیز با توجه به دریافت نکردن مطالبات خود از مشتریان در پرداخت‌ها دچار مشکل شده و به‌ویژه از نقدینگی لازم برای تامین ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی مورد نیاز برخوردار نیستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×