گزارش نمایشگاه ها

ترکیب رویدادهای صنعتی پیشرو در یک مکان اثربخش‌تر است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گزارشی از آنچه در نمایشگاه منسوجات صنعتی روسیه در سال ۲۰۱۷ رخ داد

نمایشگاه منسوجات صنعتی روسیه، فراتر از یک نمایشگاه تجاری است و به نوعی راهی برای ایجاد کسب و کار مناسب در کل صنعت به شمار می آید. بیش از ۱۰ سال است که نمایشگاه منسوجات روسیه توانایی خود را برای متخصصان بین‌المللی در زمینه صنعت ثابت کرده و فاکتور‌های کیفی خود را بهبود بخشیده است. این نمایشگاه، شامل ۱۲ حوزه کسب و کار برای تمام منسوجات صنعتی مدرن است و جدیدترین تکنولوژی‌های نساجی را دربرمی‌گیرد. از این رو، متخصصان صنعت نساجی، نمایشگاه منسوجات صنعتی روسیه را انتخاب می‌کنند.

دوره اخیر نمایشگاه منسوجات صنعتی روسیه که از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ فوریه ۲۰۱۷ برگزار شد، بسیار موفقیت آمیز بود. در این دوره ۶۷ شرکت از ۱۰ کشور از جمله: بلاروس، بلژیک، هند، ایتالیا، لهستان، جمهوری چک و روسیه، تجهیزات، تکنولوژی‌ها و محصولات خود را در این نمایشگاه ارائه دادند این نمایشگاه در قالب هفته‌ای به نام منسوجات صنعتی روسیه برگزار می‌شود. بسیاری از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه برای اولین بار رشد دائمی، محبوبیت نمایشگاه و شناخت حرفه‌ای از آن را از نزدیک درک کردند. معاون وزیر صنعت و بازرگانی روسیه، ویکور اوتوخوف، در مراسم افتتاحیه هفته نساجی روسیه اظهار داشت: این صنعت از اجرای اقدامات جامع حمایتی دولت بهره‌مند است. علاوه بر این، وی به رشد ۶/۲۶ % تولید منسوجات صنعتی از جمله مواد اولیه بافندگی اشاره نمود. وی افزود: تولید لباس و تجهیزات ایمنی شخصی نیز نزدیک به ۴۰% افزایش داشته است.

مایکل جنیک، رئیس بخش مدیریت برند پارچه‌های صنعتی و پردازش نساجی در messe frankfurt، با تأکید بر اثربخشی ترکیب رویدادهای صنعتی پیشرو در یک مکان بیان می‌کند:” ما بسیار خوشحال هستیم که بخشی از هفته منسوجات روسیه در صنعت نساجی هستیم. فکر می‌کنیم که هفته ی منسوجات روسیه، به رغم تازه و نوپا بودنش، به چشم انداز بسیار خوبی به عنوان سکوی اصلی تبادل اطلاعات در منطقه تبدیل شده است. از نظر من، ترکیب تمام رویدادهای بخش‌های مختلف در یک جایگاه و یک زمان، فرصتی را برای در برگرفتن حداکثر موضوعات و بحث در مورد تمام روند مربوطه به بازار را ارائه می‌دهد.”

از جمله غرفه داران کشورهای اروپایی می‌توان به شرکت‌هایی مانند Dakota, Bekintex, Bonino Carding Machines, and the new Vetex, SC & T Plant s.r.l که در آن قرار داشتند، اشاره کرد. ازجمله شرکت‌های روسی حاضر که اخیرً وارد بازارمنسوجات صنعتی و بی‌بافت شده‌اند، می‌توان به Ivanovoiskozh, APO Aleko Polimers, as well as Sinteks اشاره کرد. از کشور بلاروس نیز مگلیوخیموولوکنو و روچایکا،نیز که پیشتازان بازار این کشور محسوب می‍شوند در این نمایشگاه حضور داشتند.

 

مروری داریم بر یک نظر سنجی از شرکت کنندگان ،که بر موفقیت نمایشگاه تأکید دارند:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

مصطفی کودیا، مدیر عامل شرکت دامان:

من فکر می‌کنم که در سال آینده نیز در این نمایشگاه شرکت می‌کنیم. این اولین تجربه نمایشگاهی‌ ما در روسیه است و آن را برای محصولات‌مان بسیار مفید دیدیم. همه چیز به خوبی سازمان دهی شده است و توانستیم بازاریابی بسیار خوبی در روسیه پیدا کنیم که سال آیند نیز به دنبال آن هستیم.

 

بوشووا وتلانا، تکنولوژیست بافندگی شرکت سینتکس:

“ما برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم. درمورد سازمان دهی آن گلایه‌ای نداریم – همه چیز منسجم، هماهنگ و بسیار خوشایند بود، به خصوص محل غرفه ما. امیدواریم که در دوره بعدی نمایشگاه پربارتر عمل کنیم، می‌دانیم مشتریان بیشتری خواهیم داشت چرا که بسیاری از مشتریان‌مان زمان کافی برای اطلاع رسانی نداشتند، با این حال هم تعداد زیادی بازدید کننده داشتیم. امیدواریم که سال آینده همه چیز شگفت انگیز باشد.”

 

موساتوا مارینا، مدیر تجاری  شرکت ایوانوسکز روسیه:

این نمایشگاه یک رویداد عالی است و در خود تعداد زیادی از تولید کنندگان در حوزه‌های منسوجات نساجی، مواد شیمیایی خام، تجهیزات نساجی را به دنیا معرفی می‌کند. این نمایشگاه مورد علاقه بسیاری از بازدید کنندگان و همچنین مشتریان بالقوه شرکت ایوانوسکز است. همه افرادی که در ساخت چادرهای مسافرتی مشغول هستند، همه کسانی که صنعت خودرو سازی، دفاع و صنایع نفت را عرضه می‌کنند و تأمین کنندگان مواد خام را برای محصول خاصی که بسته به نوع فعالیتشان نیاز دارند، در اینجا پیدا خواهند کرد. صنعت نساجی رشد و توسعه می‌یابد، بنابراین مشارکت در این رویداد منجر به ایجاد ارتباط با شرکای تجاری جدید و فرصتی برای دیدار و آشنایی با آنها می‌شود. ”

 

مارک اربان، مدیر توسعه استراتژیک شرکت رتکس، جمهوری چک:

ما نمایشگاه منسوجات صنعتی در روسیه را انتخاب کردیم، زیرا می‌خواهیم در اینجا کسب و کار انجام دهیم، می‌خواهیم شروع به فروش محصولات مان کنیم و تولیدمان را افزایش دهیم. در این نمایشگاه، تنها مشتریان جدید را ملاقات کردیم، زیرا بازار روسیه برای ما جدید است. ما با ۳۰ نفر ارتباط جدید برقرار کردیم، اگر ارتباط موثر و مفیدی با ۵ نفر از آنها داشته باشیم، که قادر به ایجاد توسعه باشند، خود به نوعی موفقیت به شمار می‌آید. این اولین نمایشگاه ما است و بسیار خوشحال خواهیم بود که در سال آینده نیز اینجا باشیم.”

در طی هفته منسوجات صنعتی روسیه چهار رویداد مهم دیگر نیز در محل مرکزی نمایشگاه به طورهمزمان برگزار شد، ازجمله: Inlegmash CJF – Child and Junior Fashion Spring ، Children’s fashion ، Interfabric  و همچنین چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی Legpromforum-2017 که بزرگترین نمایشگاه مد در اروپای شرقی است و به صورت موازی با هفته منسوجات صنعتی روسیه برگزار شد.

برگزار کنندگان هفته منسوجات صنعتی روسیه عبارتند از IEC Expocentre ، اتحادیه کارآفرینان صنعت نساجی و صنایع سبک روسیه و شرکت messe frankfurt روس هستند.

شرکت messe frankfurt، در پاسخگویی به نیازهای بازار منسوجات صنعتی، techtexti روسیه را به رویدادی سالانه بدل کرده است. ترکیب رویدادهای صنعتی پیشرو در یک محل، پیش از این اثربخشی خود را در دوره قبل اثبات کرده بود. متخصصان صنعت به طور مثبتی نمایشگاه‌های مشترک منسوجات صنعتی روسیه و اینلگمش را در سال‌های گذشته ارزیابی کرده‌اند. این قالب هفته نساجی روسیه به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در یک مکان به صورت همزمان در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات بحث کنند. تولید منسوجات و تجهیزات صنعتی، به عنوان عامل اصلی توسعه صنعت نساجی و صنایع سبک روسیه شناخته شده است. این بخش از صنعت، توسط سازمان‌های دولتی در سطوح منطقه‌ای و فدرالی توسعه و پشتیبانی می‌شود. سهام داران بازار اهمیت این صنعت را درک کرده و اقدام به افزایش ظرفیت تولید خود می‌کنند و به طور فعال، خود را در انتقال فن‌آوری‌های خارجی در این زمینه و همچنین بومی سازی تولید، مشارکت می‌دهند.

 

گروه های تولیدی:

گروه‌های تولیدی منسوجات صنعتی طیف وسیعی از پارچه‌های صنعتی و منسوجات بی‌بافت را در برمی‌گیرند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. الیاف و نخ
  2. پارچه‌ها، پارچه‌های آستر، نوارهای مغزی دوزی و پارچه‌های کاموایی، قیطان، تسمه، طناب، طناب‌های علفی، توری‌ها.
  3. منسوجات بی‌بافت
  4. منسوجات روکشی، پارچه‌های لمینتی، مواد اولیه چادر / برزنت، مواد بسته بندی، گونی، پارچه‌های تزئینی، مواد اولیه سایبان، روکش‌ها، لوازم جانبی
  5. فناوری، فرایندها و لوازم یدکی

فرآیندهای تولید؛ تکنولوژی تکمیل؛ ماشین‌آلات تولید پارچه؛ تجهیزات پوششی؛ تجهیزات لمینیت و پوشش؛ تکنولوژی اتصال و جداسازی ؛ CMT (برش، ساخت، چیدمان)؛ سایر ماشین‌آلات و تجهیزات؛ روش‌های کنترل و نظارت؛ تکنولوژی تصفیه و بازسازی؛ CAD / CAM، نرم افزار؛ تکنولوژی بازیافت، لوازم یدکی فنی؛ آزمایشگاه و تجهیزات اندازه گیری؛ تضمین کیفیت؛ فناوری نانو؛ تکنولوژی میکروسیستم؛ مراقبت‌های نساجی؛ فرایندهای ساخت ماشین‌آلات؛ تکنولوژی دفع زباله.

  1. کامپوزیت‌ها: پارچه‌های مستحکم، پارچه‌های کامپوزیتی، پارچه‌های پیش ساخته، اجزای سازنده و قالب سازی، مواد تقویت شده فیبری، سیستم‌های پوسته‌ای، فیلم‌ها و ورق‌ها، قطعات پلاستیکی و بتنی تقویت شده نساجی، لوله‌ها و ظروف، محصولات ورقه‌ای نساجی برای لمینیت روی مواد جامد مانند فلز، پلاستیک یا شیشه.
  2. بوند تک( تکنیک های سطح و پیوند): فرایندهای تکمیلی، مواد چسب، مهر و موم، مواد لمینیت و پوشش، مواد خام و مواد افزودنی، پیش پردازش مواد، پلاستیک و دیگر توده‌های سخت، مخلوط کردن چسب و تجهیزات کاربردی، فن‌آوری‌های رباتی، فن‌آوری‌های عملیات سطح، عملیات پلاسما
  3. لباس‌های ویژه و محافط
  4. وسایل حفاظت فردی
  5. تحقیق، توسعه، برنامه ریزی و مشاوره: موسسات بین‌المللی، موسسات تحقیقاتی دولتی، دانشگاه‌ها، صنایع پلی تکنیک، مراکز تحقیق صنعتی، شرکت‌های برنامه ریزی و مشاوره‌ای واردکنندگان، عمده فروشان، توزیع کنندگان
  6. انجمن ها
  7. اهالی مطبوعات و رسانه

 

در طول نمایشگاه اولویت بازدیدکنندگان بیشتر برای بازدید از غرفه‌های کدام یک از زمینه‌های کاربردی بودند؟

شما عمدتاً، کدام دسته از محصولات موجود در نمایشگاه را که برای بازدید انتخاب می‌کنید؟

کیفیت بازدیدکنندگان/ وضعیت شغلی

حوزه های کاربردی منسوجات صنعتی:

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×