اخبار فرش ماشینی

«ترنج»، تار و پود ارزش‎های فرهنگی را بر پرده سینماها رج می‎زند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فیلم «ترنج »کاری از مجتبی راعی با رج کردن تار و پود ارزش‎های فرهنگی بر پرده سینماهای اصفهان نقش می‎بندد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، «ترنج» عنوان فیلمی به کارگردانی مجتبی راعی و با بازی علی نصیریان، پروانه معصومی، کمند امیرسلیمانی، جمشید لایق، فهیمه راستکار، خسرو امیر صادقی، عزت الله مقبلی، شیوا گورانی، منوچهر افسری، خسرو شاه کرمی، بهزاد سلماسی، نسرین قاسم زاده، سامی تحصنی، تامارا رشیدی و نوید شهیدی است.

«ترنج» داستان قالیباف رنجوری است که همسرش به دست یک دلال فرش به قتل می‎رسد و می‌تواند انتقام همسرش را از این دلال فرش بگیرد پس از سال‎ها دختر این استادکار فرش به دلیل فعالیت بیش از حد در امر بافت فرش دچار بیماری می‎شود و پدرش در جهت احیای نقشه‎های قدیمی فرش و بافت آنها بر می‎آید.

در حقیقت ترنج داستان قشر آسیب پذیر جامعه است که در عین فقر و ناتوانی مالی تأثیر شگرفی بر احیای ارزش‎ها دارد، داستان زنان و مردانی که فرهنگ و ارزش و بسیاری از میراث فرهنگی کشور زنده بودن خود را مدیون این افراد هستند.

فرش به عنوان یک میراث فرهنگی که به نام ایران در جهان شهره شده است، به دستان مردان و زنان سخت کوش و قانع ایران زمین بافت می‎شود و اصالت خود را وامدار آنها است و ترنج به گوشه‎ای از زحمات این افراد می‎پردازد.

ترنج در آخرین روز جشنواره سی و یکم فیلم فجر در اصفهان، روی پرده می‎رود تا مخاطبان اصفهانی نیز از دیدن این فیلم محروم نمانده باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×