اخبار نساجی

ترانزیت کالا تا پایان امسال به ۱۰ میلیون تن ‌می‌رسد

تا پایان دی ماه گذشته ۸ میلیون و ۲۰۹ هزار تن ترانزیت کالا داشته‌ایم/هزارو۱۵۷ اکیپ راهداری،۶۵۰ راهدارخانه و بیش از۱۱هزار راهداری درنوروزآماده کمک رسانی به مردم هستند/حدود یک میلیون بلیت به صورت اینترنتی پیش فروش شده است.

ایلنا: رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه امسال باید ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن ترانزیت خارجی داشته باشیم،گفت: این در حالی است که فقط تا پایان دی ماه ۸ میلیون و ۲۰۹ هزار تن ترانزیت داشته‌ایم که نسبت به عدد پیش بینی شده در برنامه افزایش داشته است.

شهریار افندی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان مطلب فوق افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه ترانزیت خارجی هر سال باید ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس برنامه چهارم توسعه میزان ترانزیت درپایان برنامه حدود ۷ میلیون و ۱۰۰هزار تن بود که در پایان برنامه مقرر شد ۵/۲ درصد افزایش ترانزیت داشته باشیم که طبق قانون برنامه پنجم توسعه امسال نیز میزان ترانزیت باید به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن می‌رسید که تا پایان دی ماه گذشته ۸ میلیون و ۲۰۹ هزار تن جابه جایی کالا داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون نسبت به برنامه، ترانزیت بیشتری داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: پیش بینی ‌می‌کنیم میزان ترانزیت تا پایان امسال به ۱۰ میلیون تن برسد.

افندی‌زاده با اشاره به اینکه از این مقدار سهم جاده ۹۰ درصد و سهم ریلی حدود ۱۰ درصد است، گفت: میزان ترانزیت کالا در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۶/۲ درصد افزایش داشته است به طوری که پیش بینی ‌می‌کنیم همیشه از میزان تعیین شده در قانون برنامه پنجم جلو‌تر باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش درباره فروش بلیت ‌های نوروزی گفت: تا چهارشنبه گذشته حدود یک میلیون بلیت هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی پیش فروش شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال پیش فروش اینترنتی نسبت به سال گذشته روند بهتری داشته است به طوری که پیش بینی ‌می‌شود امسال حدود ۳ میلیون نفر به صورت اینترنتی پیش فروشی اینترنتی داشته باشند.

وی اظهار داشت: در نوروز امسال ۴۳ میلیون نفر از طریق حمل ونقل عمومی (اتوبوس-مینی بوس-شخصی) جابه جایی داشته‌ایم؛ همچنین ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق هوایی، ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از طریق قطار و ۵ میلیون ۸۰۰ هزار نفر نیز به صورت دریایی جابه جایی داشته‌ایم.

افندی‌زاده اظهار داشت: امسال حدود ۸ تا ۱۰ درصد رشد در جابه‌جایی مسافر داریم.

وی با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند آغاز ‌می‌شود، افزود: هزار و ۱۵۷ اکیپ راهداری نوروزی، ۶۵۰ راهدار خانه برای رفع کولاک و برف و بیش از ۱۱هزار راهداری در طرح نوروزی آماده کمک رسانی به مردم هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×