اخبار فرش ماشینی

تراز تجاری سه ماهه مثبت شد/ اصلاح تعرفه ترجیحی محصولات نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری ایران در سه ماهه نخست امسال گفت: میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و صادرات معادل سال گذشته است

به گزارش خبرنگار ایسنا، ولی‌الله افخمی‌راد – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت – با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، تجارت ایران در سه ماهه نخست امسال، صادرات از واردات پیشی گرفت و تراز تجاری ایران مثبت شد.

وی همچنین ضمن پیش‌بینی افزایش میزان واردات در ماه‌های آینده اظهار کرد: کاهش واردات معنی خوبی ندارد، چرا که بخش عمده‌ای از واردات کشور مواد مورد نیاز واحدهای صنعتی است که اگر در درازمدت این کاهش یابد تاثیر خوبی بر تولید و صنعت کشور نخواهد داشت.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به برنامه این سازمان برای جلوگیری از واردات غیرضروری گفت: هر کالایی که وارد کشور می‌شود بر اساس قانون و تعرفه است و برای حمایت از تولید داخل می‌توانیم با استفاده از نظام تعرفه‌ای عمل کنیم اما باید توجه داشت که افزایش تعرفه در برخی کالاها موجب افزایش قاچاق می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افخمی‌راد با بیان اینکه صادرات غیررسمی در سه ماهه سال جاری مشابه سال گذشته بود، اظهار کرد: این موضوع راضی‌کننده نیست و باید سعی کنیم که میزان صادرات را افزایش دهیم.

وی همچنین درباره بازنگری در قرارداد تعرفه ترجیحی میان ایران و ترکیه گفت: طبق این قرارداد، هر طرف که ببیند این تعرفه به زیان کالاهای تولید داخلی‌اش تمام می‌شود می‌تواند با توافق، در قرارداد تغییر ایجاد کند که در این راستا دو – سه مورد از کالاهای مورد نظر در حال بازنگری است که عمده این کالاها در صنایع نساجی هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×