اخبار نساجی

تدوین بسته حمایتی برای رونق تولید‌

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تدوین بسته حمایتی برای رونق تولید‌

رشد ۷۰ درصدی تولید خودرو‌/‌تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی‌

    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یک بسته حمایتی در ارتباط با رونق تولید در نظر گرفته شده که با تصویب در هیأت وزیران می‌تواند در افزایش تولید تأثیرگذار باشد.

به گزارش فارس، محسن صالحی‌نیا عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان همدان با اشاره به اینکه به مشکلات ۲۴ واحد صنعتی واقع در شهرستان تویسرکان در ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان همدان رسیدگی شد، افزود: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های تولید از جمله مواد اولیه، انرژی و دستمزد کارگران، باید ظرفیت سرمایه در گردش اعطایی از سوی بانک‌ها به دلیل حفظ ارزش تولید در واحدهای صنعتی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در همین راستا تصمیماتی چون افزایش سرمایه‌های بانک‌های تخصصی و ظرفیت منابع ریالی صندوق توسعه ملی اتخاذ شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: علاوه بر این اقدامات، کمک‌هایی از محل اعمال قانون هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص آن به بانک‌ها برای افزایش میزان پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: یک بسته حمایتی در ارتباط با رونق تولید در نظر گرفته شده که با تصویب در هیئت وزیران می‌تواند در افزایش تولید تأثیرگذار باشد.

صالحی‌نیا درباره شهرستان تویسرکان گفت: تویسرکان ظرفیت‌های بسیاری چون واحدهای صنعتی فعال دارد که می‌تواند در توسعه این منطقه تأثیر‌گذار باشد.

وی افزود: به همین منظور باید حفظ ظرفیت‌های موجود در تویسرکان و توسعه آنان در کنار ایجاد صنایع جدید در نظر گرفته شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: مشکلات ۲۴ واحد تولیدی تویسرکان بررسی و تصمیمات برای حل مشکلات به همراه ایجاد زیرساخت‌ها اتخاذ شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

وی درباره تخصیص منابع از محل هدفمندی یارانه‌ها افزود: ممیزی انرژی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی چهار تعریف برای مصرف منابع آزاد شده از محل هدفمندی یارانه‌ها‌ست.

صالحی‌نیا درباره صنعت خودرو نیز تصریح کرد: در بخش تولید خودرو در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در ۱۰۰ روز نخست سال جاری میزان تولید خودرو در کشور به میزان ۶ ماه نخست سال گذشته شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه قیمت خودرو توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت خودرو با افزایش تولید به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

وی درباره حضور در استان همدان تشریح کرد: در جلسه‌ای با اعضای خانه صنعت و معدن و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت مشکلات، شیوه‌های رونق اقتصادی و فعال کردن ظرفیت‌ها بررسی شد.

صالحی‌نیا ادامه داد: در مدت حضور در همدان از یکی از واحدهای صنعتی که نقش زیادی در صنعت راه‌آهن کشور دارد بازدید و تصمیماتی برای کاهش هزینه‌ها، حل مشکلات قرارداد‌ها، تولید و اشتغال بیشتر گرفته شد.

وی با رد این فرضیه که برخی از مناطق کشور نمی‌توانند صنعتی باشند، تأکید کرد: هر منطقه‌ای با توجه به ظرفیت‌ها، استفاده از نیروی انسانی متخصص، ایجاد بازار و سایر آیتم‌ها می‌تواند شاهد رونق اقتصادی باشد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با استفاده از تکنولوژی می‌توان محدودیت‌ها را برطرف و رونق اقتصادی را محقق کرد.

وی عمد‌ه‌ترین مشکل واحدهای صنعتی تویسرکان را سرمایه‌ در گردش و بدهی‌های معوقه اعلام کرد و افزود: تمامی مشکلات به طور مستمر توسط مسئولان استانی و کشوری پیگیری شده، کارشناسی و تحلیل‌های مناسب ارائه و راهکار حل آن‌ها در چارچوب سیاست‌ها و قوانین مشخص می‌شود.

صالحی‌نیا در پایان تأکید کرد: صنعت یک موجود زنده‌ است که بر اساس شرایط موجود، وضعیت آن مشخص و مشکلات و چالش‌ها بررسی و راهکارهای حل آن ارائه می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×