اخبار فرش ماشینی

تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به فرش دستباف

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مرکز ملی فرش دستباف گفت: در تفاهم‌نامه منعقده بین مرکز فرش و صندوق کارآفرینی ۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به خریداران لحاظ شده که این اعتبار به زودی به ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

حمید کارگر در مورد جزئیات پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید فرش دستباف گفت: تفاهمنامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت و خرید فرش دستباف منعقد شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: طی این تفاهم‌نامه فروشندگان فرش که به سیستم صندوق کارآفرینی امید متصل و عضو شبکه هستند، می‌توانند فرش‌های خود را با این تسهیلات به فروش برسانند.

کارگر بیان داشت: این تسهیلات اعتباری تا سقف ۱۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و مدت زمان پرداخت ۳۶ ماهه است.

وی گفت: در فاز اول کارکنان دولت با معرفی نامه از طرف سازمان یا نهادهای خودشان به صندوق کارآفرینی امید می‌توانند کارت اعتباری این صندوق را دریافت کنند و با آن کارت از فروشگاه عضو شبکه تا سقف ۱۰ میلیون تومان خرید کنند.

کارگر تصریح کرد: این اتفاق نیازمند یک معرفی نامه از سوی بخش اداری سازمان‌های دولتی به صندوق کارآفرینی امید است و بازکردن حساب از طرف فروشندگان فرش در آن صندوق و نصب پایانه فروش (پوز) بانکی در غرفه یا فروشگاه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: این اتفاق امروز از نمایشگاه بیست و پنجم فرش دستباف اعلام و آغاز شده و تا پایان سال هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به تدریج فروشگاه‌های بیشتری عضو این شبکه می‌شوند، اما فعلا به بهانه نمایشگاه در تهران و در برخی از غرفه‌های نمایشگاه آغاز شده است و در آینده‌ای نزدیک به همه‌ استان‌ها و فروشگاه‌های فرش در سطح کشور گسترش می‌یابد.

کارگر بیان داشت: این تسهیلات در قدم اول با توجه به اینکه یکی از الزامات پرداخت تسهیلات ارائه گواهی کسر حقوق است،‌به کارکنان و بازنشستگان دولت ارائه می‌شود.

وی افزود: در تفاهم‌نامه منعقده بین مرکز فرش و صندوق کارآفرینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است، اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با موافقت بانک مرکزی این اعتبار قرار است، تا چند ماه آینده قرار است به ۵۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سالانه حدود ۳ میلیون مترمربع فرش دستباف در کشور تولید می‌شود و به طور معمول حدود دو سوم از آن به خارج از کشور صادر می‌شود و نزدیک یک سوم هم به مصرف داخلی می‌رسد.

وی افزود: قطعا با از سرگیری صادرات فرش دستباف به بازار آمریکا امیدواریم تا رونق صادرات و پیامد آن یعنی رونق تولید را در کشور داشته باشیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×