اخبار نساجی

تحلیل بورس؛ انتظار و دیگر هیچ

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تحلیل بورس؛ انتظار و دیگر هیچ

بورس اوراق بهادار تهران دیروز به‌‌رغم بازگشایی نماد پتروشیمی خارک و تلاش برای صدر‌نشینی گروه پتروشیمی تن به افت شاخص داد.

در بازار دیروز شاخص کل ۴/۳۲ واحد افت کرد تا معامله‌گران شاهد احتیاط تمام عیاری در بازار باشند.

در هفته جاری به دلیل تعطیلی روز دوشنبه که هفته کاری بورس را به دو قسمت تقسیم کرده است و روز تعطیلی مصادف با تحولات مهمی از جمله مذاکرات اتمی مسکو و بازگشایی بازارهای جهانی است، معامله‌گران احتیاط و انتظار را در دستور کاری خود دارند. از این دیدگاه کارشناسان بازار انتظارات خود از بازار را به بعد از تعطیلی و روشن شدن تحولات مهم پیش روی بازار موکول کرده‌اند.

در همین حال تحولات پررنگ سیاسی بازار‌های بورس، ارز، طلا و مسکن را به رکود کشانده است. در حوزه سیاسی معامله‌گران در انتظار برگزاری جلسه گروه بیست در مکزیک هستند جایی که دیدار رییس‌جمهوری‌های آمریکا و روسیه در حاشیه آن برنامه‌ریزی شده است. به گزارش ایسنا ولادیمیر پوتین و باراک اوباما، روسای‌جمهور روسیه و آمریکا روز دوشنبه در حاشیه نشست گروه ۲۰ با یکدیگر دیدار و درباره‌ ایران و سوریه مذاکره می‌کنند.
بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما روز جمعه به تشریح نشست‌های دوجانبه اوباما در حاشیه گروه ۲۰ در لوس کابوس – مکزیک که روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود،‌ پرداخت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رودز گفت که روسیه و آ‌مریکا درباره‌ افغانستان و برنامه‌ هسته‌ای ایران همکاری خوبی دارند.
در بازار دیروز در گروه خودرویی خطوط تولید انبوه دومین خودرو با برند ملی ایران‌خودرو موسوم به «رانا» با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد ایران خودرو افتتاح شد. در حاشیه این افتتاح دکتر رحیمی در سخنانی گفت: هزینه ایران خودرو بالاست و تولیدش اقتصادی نیست و به همین دلیل قیمت خودرو را بالا می‌دهند تا ضرر نکنند. در حالی که باید کیفیت افزایش یابد وگرنه از حضور در بازارها می‌مانیم.
در گروه غذایی، معامله‌گران شاهد برگزاری مجمع توسعه صنایع بهشهر بودند، که این مجمع به تقسیم سود ۳۰۰ ریالی رای داد.

به گزارش بورس۲۴، توسعه صنایع بهشهر که برای سال مالی ۹۰ به سود ۳۲۵ ریالی به ازای هر سهم دست یافته بود، در مجمع خود ۳۰۰ ریال معادل ۹۲ درصد از سود خود را تقسیم کرد. در گروه انفورماتیک، مجمع شرکت داده پردازی ایران هم ۹۵ ریال سود نقدی تقسیم کرد.
این شرکت برای سال ۹۰ به سود ۱۹۰ ریالی به ازای هر سهم دست یافته بود، بدین ترتیب در مجمع خود فقط ۵۰ درصد از سود تحقق یافته سال ۹۰ را تقسیم کرد.
در نماد مخابرات رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

به گزارش موبنا، رضا رحمانی اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم در خصوص تغییرات تعرفه تلفن ثابت، این موضوع در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه لازم است مشخص شود فرآیند این تغییر تعرفه چگونه انجام شده، خاطر‌نشان کرد: باید این تغییرات مطابق با ضوابط و قوانین انجام شود و در غیر این صورت درخصوص این اقدام رسیدگی‌های لازم توسط کمیسیون صورت می‌گیرد.

در مجموع بازار دیروز بازاری در حالت انتظار بود که در آن ارزش معاملات به ۳۰میلیارد تومان رسید که ۹/۲۳ درصد آن را معامله ۳/۳ میلیون سهم خارک تشکیل داد. از ۲۰۹ نمادی که به روی تابلو رفتند ۱۵۳نماد با کاهش قیمت و ۵۱ نماد با رشد ارزش معامله شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×