اخبار فرش ماشینی

تحریم ها صادرات نساجی به ایران را رونق داد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تحریم ها صادرات نساجی به ایران را رونق داد

صادرکنندگان هندی منسوجات می گویند استقرار سیستم معاملاتی با ایران بر مبنای روپیه موجب رونق صادرات صنعت نساجی هند به ایران شده است.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران, روزنامه هندو, چاپ دهلی در گزارشی نوشت که بر اثر بحرانی که در مناسبات اقتصادی ایران و هند به علت وضع تحریم علیه ایران به وجود آمده صادرکنندگان صنعت نساجی هند فرصت های طلایی برای رونق کسب و کار خود با ایران یافته اند.

بر اساس این گزارش, دی کی نیر, دبیر کل کنفدراسیون صنعت نساجی هند به این روزنامه گفت: صادرکنندگان این صنعت به مکانیسم معاملاتی بر مبنای روپیه با ایران چشم دوخته اند و آن را فرصتی برای افزایش تعامل با شرکای ایرانی می دانند.

وی افزود: بر مبنای این مکانیسم واردکنندگان ایرانی پوشاک و منسوجات می توانند پس از دریافت مجوز های لازم از دولتشان در مقابل روپیه ای که طبق توافق های دولتی با ایران از محل خرید نفت ایران در یوکو بانک هند سپرده گذاری می شود , گشایش اعتبار کنند و پول خریدهای خود از همتایان هندی را از این طریق پرداخت کنند و همانند صادرکنندگان برنج پرداخت ها را با شرکای ایرانی تسویه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مطابق توافق بین دولت ایران و هند ۴۵ درصد پول نفت فروخته شده با هند به صورت روپیه در یوکو بانک هند سپرده گذاری شده و از محل این اعتبار برای واردات کالاهای هندی به ایران استفاده می شود.

در این راستا به ابتکار وزارت نساجی هند هیاتی کاری به ایران فرستاده شد و نمایشگاهی نیز در ایران برگزار شد که نقش به سزایی در افزایش صادرات نساجی به ایران داشت. به گفته یک مقام وزارت نساجی هند این ابتکار نقش مهمی در انعقاد قراردادهای کاری بین واردکنندگان ایرانی و صادر کنندگان هندی داشت تا جایی که ارزش این قراردادها به ۲۲ میلیون دلار رسید و انتظار می رود این ارزش در آینده ای نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار ارتقا یابد. به گفته این مقام هند بیشتر سفارش هاس داده شده از سوی طرف های ایرانی مشتمل بود بر تقاضا برای پنبه و فیبرهای دست ساز و همچنین ماشین آلات نساجی.

به نوشته این روزنامه به نقل از دبیر کل کنفدراسیون صنعت نساجی هند طی سال مالی گذشته صادرکنندگان هندی ۱۰۸ میلیون دلبار منسوجات و پوشاک به ایران صادر کردند و با کاهش تعرفه از سوی ایران این رقم می تواند افزایش پیدا کند.

به گفته این مقام هندی صادرت ایران به هند ۱۱.۵ میلیارد دلار است در حالی که صادرات هند به ایران تنها ۳/۳ میلیارد دلار است و صنعت نساجی می تواند از اهمیت زیادی در تعدیل تراز تجاری بین دو کشور برخوردار باشد.

رییس شورای صادرات پنبه هند هم در گفت و گو با این روزنامه ایران را یک بازار بزرگ برای صنعت نساجی هند دانسته بازار های اروپا و امریکا را برای هند ریسک پذیر عنوان کرد و ایران را به عنوان جایگزینی مناسب برای بازارهای اروپایی و امریکایی نساجی هند دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×