اخبار نساجی

تجارت ایران و ترکیه با ارزهای ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تجارت ایران و ترکیه با ارزهای ملی

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: این کشور در حال طراحی یک ساختار مبادله مالی با ایران است که نقش دلار را در مبادلات دو کشور، کم و مبادله کالا با پول‌های ملی دو کشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، «تانر ییلدیز»، وزیر انرژی ترکیه گفت: این کشور در حال طراحی یک ساختار تبادل پول با ایران است که استفاده از دلار آمریکا را کاهش خواهد داد و تجارت میان دو کشور را با ارزهای ملی آنها توسعه خواهد داد.

به گزارش «سی ‌ان ‌بی ‌سی»، این اظهارات در حالی عنوان شده که ایران با تحریم‌های جدی از سوی آمریکا روبه‌رو است و در تلاش است تا فرصت‌هایی در بخش بانکداری ترکیه به دست آورد.ترکیه هم‌اکنون قدم‌هایی برای تجارت با ارزهای ملی با برخی کشورها چون روسیه، چین و ایران برداشته است.

در این باره، «ییلدیز» می‌گوید: در حال حاضر ترکیه از «طلا» در تجارت با ایران استفاده می‌کند؛ به طوری که سالانه از ۸۰ تا ۸۲ تن طلا در تجارت با ایران استفاده می‌شود.به گفته وزیر انرژی ترکیه، این کشور در نظر دارد، در مدت کوتاه، تولید طلا را از ۲۴ تن کنونی به ۳۴ تا ۳۶ تن در سال افزایش دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس این گزارش، تجارت میان ایران و ترکیه در دهه گذشته افزایش یافته و ترکیه هم‌اکنون پنجمین خریدار بزرگ نفت ایران است که حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×