اخبار نساجی

تبادلات اقتصادی ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان تبادلات اقتصادی ایران و ترکیه در آینده‌ای نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: عملیات احداث جاده خوی-قطور که به زودی آغاز می‌شود، از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار بوده و زمینه را برای ارتقاء روابط ایران و ترکیه در مبادلات اقتصادی فراهم می‌کند و از سوی دیگر سبب امنیت و کوتاهی راه در این منطقه می‌شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: چندی پیش حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با اردوغان همتای ترکیه‌ای خود تفاهم نامه‌های امضا کرده‌اند که بند ۹ آن به احداث جاده خوی- رازی مربوط می‌شود.

حسینی‌صدر تصریح کرد: در این باره، هم سرمایه‌گزاران داخلی و هم سرمایه‌گزاران ترکیه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که این جاده را به صورت “بی او‌تی” و فاینانس احداث کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از سفر اوایل اسفندماه امسال اردوغان رئیس جمهور ترکیه به کشورمان و نیز سفر قریب‌الوقوع” یلماز جودت” وزیر توسعه و ترقی این کشور به تهران خبر داد و گفت:” جودت” نماینده ویژه اردوغان در زمینه تجارت با ایران است و به‌زودی نیز مقاماتی از کشورمان به ترکیه عزیمت می‌کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌زودی از ایران، وزرای بهداشت و درمان،صنایع و معادن و راه‌وشهرسازی و نیز هیئت‌های تجاری به کشور ترکیه مسافرت می‌کنند تا حجم مبادلات اقتصادی این دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×