اخبار نساجی

تاکید دولت ایتالیا بر اصلاح قانون کار

 

دولت ایتالیا همچنان بر لزوم اصلاح قانون کار در این کشور تاکید می کند این در حالی است که به نظر می رسد تصمیم گیری نهایی در این خصوص ماه‌ها به طول خواهد انجامید .

به گزارش بی باک به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی یورو نیوز ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا طی هفته های اخیر بارها بر لزوم اصلاح قانون کار تاکید کرده است. سنای این کشور نیز بحث درباره این طرح را از پنجشنبه گذشته آغاز کرد. دولت ایتالیا در پی اصرار حزب دموکرات ، قبول کرده است تا در قانون کار تغییراتی ایجاد کند .بر اساس این گزارش  لایحه پیشنهادی دولت ایتالیا برای کارکنانی که به صورت غیرموجه اخراج شده‌اند امکان بازگشت به کار را لحاظ کرده و حق تشخیص بازگشت کارکنان به کارشان به قاضی واگذار شده است.

در متن قانون اصلی تنها پرداخت غرامت در نظر گرفته شده است. بر این اساس السا فورنرو ، وزیر کار ایتالیا برای تشریح اهمیت اصلاح قانون کار به شهر رجیو کالباریا در جنوب ایتالیا رفت، منطقه‌ ای که ۴۰ درصد جوانان آن  در معرض بیکاری هستند . وزیر کار ایتالیا تاکید کرد این اصلاحات خوب و متعادل است و به جنبه‌های زیادی از قانون کار توجه دارد . نه تنها اخراج کارکنان را ممکن می ‌سازد بلکه امکان دستیابی به کار‌های کم خطرتر را نیز فراهم می‌کند و همین طور از آنهایی که کارشان را از دست داده‌اند حمایت می‌کند.

این در حالی است که اثرات منفی ناشی از اصلاح قانون بازنشستگی ایتالیا هنوز وجود دارد. اتحادیه‌های کارگری ایتالیا اعلام کردند بیش از ۳۵۰ هزار حقوق بگیر قبل از رسیدن به بازنشستگی برگه‌های اخراجشان را امضا کرده‌اند و درآمدی ندارند و با افزایش سن بازنشستگی خسته و مایوس‌ تر از گذشته هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×