اخبار فرش ماشینی

تاکید استاندار بر احیای نقشه فرش قزوین

 

استاندار قزوین بر احیاء نقشه فرش قزوین و برندسازی در این صنعت تاکید و تصریح کرد: تحقق این مهم توسعه مشاغل خانگی و بهبود معیشت خانوارها را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین در آئین افتتاح خانه مددجویی و کارگاه قالیبافی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) آبیک که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد، اظهار کرد: توانمندسازی، مهارت آموزی، ایجاد شغل و خودکفایی از جمله با راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی از جمله اقدامات ارزشمند کمیته امداد است که باید تداوم پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید قزوین را به جایگاه اصلی خود در صنعت قالیبافی بازگردانیم، خاطرنشان کرد: نقشه‌های قالی قزوین باید مانند قالی کاشان، اصفهان، اردکان و کرمان مطرح شوند.

استاندار قزوین در ادامه قالیبافی را هنر و صنعتی مناسب با روحیات بانوان دانست و گفت: این کار به اقتضاء شرایط خود یکی از بهترین مشاغل مناسب حال بانوان به شمار می‌رود که هم یک هنر است و هم صنعتی در خدمت اقتصاد و معیشت خانواده‌ها محسوب می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

روزبه تصریح کرد: با ایجاد کارگاه‌های قالیبافی در مناطق مختلف صنعت باید به ترویج این صنعت و هنر ایرانی بپردازیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×