اخبار نساجی

تاکنون، بیش از ۱۳۰میلیون کد شبنم صادر شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی با مثبت ارزیابی کردن روند پیشرفت اجرای پروژه شبنم گفت: معتقدم شبنم بسیار خوب و سریع پیش می رود و البته مشکلاتی هم هست که تلاش می کنیم به سرعت بر طرف شود.

غلامرضا نوری زاده، با بیان این مطلب گفت: در خصوص مشکلات پیش آمده به عنوان نمونه مساله تاخیر در تحویل کدهای شبنم را داشتیم که با افزایش یک شیفت به روند فعالیت حوزه چاپ و صدور برچسب شبنم، این مشکل هم بر طرف شد.

وی افزود: در حال حاضر شبنم به یک الزام در مرحله ثبت سفارش کالاهای مشمول طرح تبدیل شده و به مرور این کد دوبعدی مثل برچسب استاندارد به یک اصل تخطی ناپذیر تبدیل می شود. یعنی هیچ کالای وارداتی نباید بدون برچسب شبنم در بازار باشد چون در این صورت کالای قاچاق تلقی می شود.

نوری زاده درباره میزان پیشرفت این پروژه با بیان اینکه تا به حال بیش از ۱۳۰ میلیون کد شبنم صادر شده است، بیان کرد: این روند افزایشی بوده و نشان از استقبال واردکنندگان و صنوف و از طرفی کاهش قاچاق در این حوزه دارد.

وی درباره میزان هزینه ای که بابت برچسب شبنم روی کالا دریافت می شود، متذکر شد: برچسب شبنم روی هر کالا با هر قیمتی، فقط ۹۰۰ ریال هزینه دارد و این هزینه هم نباید از مشتری نهایی اخذ شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر شبکه بازرسی و نظارت مردمی افزود: هرکس به بهانه نصب برچسب شبنم هزینه بالاتری روی کالایش بکشد، متخلف است و مردم می توانند با گزارش این تخلف به مراجع مربوطه مثل ۱۲۴ یا شورای اصناف یا حتی سامانه شبنم از وقوع این گران فروشی جلوگیری کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×