اخبار نساجی

تامین نیاز صنعت پتروشیمی اولویت است/ ارائه ارز به اتاق مبادلات در صورت مازاد بودن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار کرد: ابتدا نیاز صنعت پتروشیمی از جمله تامین خوراک وارداتی، تامین مواد شیمیایی و بازپرداخت فاینانس‌ها و وام‌ها باید رفع شود، سپس بعد از ترازگیری مالی، مازاد ارز را در اتاق مبادلات ارزی آورده می‌شود.

علی‌محمد بساق‌زاده گفت: طبق مقررات اولویت این است که ابتدا نیاز صنعت پتروشیمی از جمله تامین خوراک وارداتی، تامین مواد شیمیایی و بازپرداخت فاینانس‌ها و وام‌ها توسط ارزی که حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی است رفع شود.

وی افزود: تامین خوراک داخلی نیز با ارز صورت می‌گیرد و با در نظر گرفتن این موارد اگر ارز مازاد وجود داشت، آن ارز باید در اتاق مبادلات ارزی عرضه شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پایان خاطرنشان کرد: پتروشیمی موظف به عرضه ارز در مرکز مبادلاتی ارز هست؛ اما وقتی موارد بیان شده تامین شد، باید تراز مالی صورت گیرد و مازاد ارز را به اتاق ارزی بیاورند.

با وجود این‌که پتروشیمی موظف به فروش بخشی از ارز حاصل از صادرات در مرکز مبادلات ارزی است اما واحدهای این شرکت تاکنون اقدام به این کار نکرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

چندی پیش قرار بود که این موضوع با رایزنی مرکز مبادلات ارزی با شرکت پتروشیمی حل شود اما تا کنون خبری از به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها مشاهده نشده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×