اخبار فرش ماشینی

تامین مواد اولیه مشکل اساسی صنعت فرش ماشینی

تامین مواد اولیه مشکل اساسی صنعت فرش ماشینی

 

نایب رییس خانه صنعت معدن وتجارت استان اصفهان گفت: حدود ۵۰ درصد از کارخانجات فرش ماشینی و صنایع وابسته استان نوسازی شده است.

به گزارش پورتال فرش ماشینی ایران ، محمود تولایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: ۷۵ درصد از تولید فرش ماشینی کشور متعلق به استان اصفهان است که از این رقم حدود هفتاد درصد آن سهم تولید شهرستان کاشان است. تمرکز عمده تولید در کاشان دلیل نیاز صنعت فرش ماشینی به صنایع خدماتی است که در این شهرستان کاملا تامین گردیده است.

رییس اتحادیه تولید کنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته استان اصفهان، ۴۵ کشور از جمله عربستان، عراق و دیگر کشورهای منطقه و کانادا، استرالیا، چین، مالزی، اندونزی و… را از مشتریان عمده فرش ماشینی ایران عنوان کرد.

تولایی با بیان اینکه ماشین آلات این صنعت نیاز به نوسازی دارد، گفت: عمده مواد اولیه این صنعت از جمله، گرانول، حتی AN ماده اولیه در صنعت پلی اکریل، الیاف، از کشورهای اروپایی و… وارد می‌شود که با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی و همچنین مشکلات گشایش اعتبار ارزی بانک‌ها و نیز افزایش نرخ ارز در تامین مواد اولیه و قطعات یدکی در چند سال اخیر به مشکلات جدی برخورد کرده‌ایم. برای تامین مواد اولیه نیازمند کمک اساسی دولت هستیم.

رییس اتحادیه تولید کنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته استان با اشاره به اینکه ۵۰ در صد از ماشین آلات صنایع فرش ماشینی استان نوسازی شده است، افزود: استفاده فرش در کشور ما با سایر کشورها تفاوت دارد به این معنا که روی فرش زندگی می‌کنند و نیز رفت و آمد، غدا خوردن، استراحت و… برروی فرش انجام می‌شود درصورتیکه در دیگر کشورها اینگونه نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه هنوز دستگاه‌های قدیمی با توجه به نوع بافت، محصول عمده تولید فرش‌های صادراتی را برعهده دارند، یادآورشد: با توجه به سابقه و پیشینه فرش در ایران در صورت توجه بیشتر شاهد شکوفایی بیشتر این محصول و افزایش سهم بازارهای جهانی خواهیم بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×