اخبار نساجی

تاثیر افزایش نرخ ارز بر طرحهای نفتی/ امضای ۱۸ قرارداد نفتی تا ۷۵ روز آینده

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای ۱۸ قرارداد جدید نفتی تا اسفند ماه، اعلام کرد: با افزایش نرخ ارز، نرخ کالاهای وارداتی به صنعت نفت هم افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد قلعه بانی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای ۶ قرارداد طرح توسعه میادین مشترک و مستقل نفتی در سالجاری، گفت: پیش بینی می شود تا اسفند ماه امسال در مجموع ۲۲ قرارداد به منظور توسعه بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران امضا شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خصوص میزان جذب سرمایه گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران مطابق با اهداف برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه صنعت نفت جذب اعتبار شده است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه برای سالجاری جذب ۳۶ میلیارد دلار برای توسعه بخش بالادستی میادین نفت و گاز هدف گذاری شده بود، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا اسفند ماه میزان جذب اعتبارات به مرز ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت جذب کامل منابع مایل برای تحقق افزایش تولید نفت ایران به ۵.۴ میلیون بشکه و تولید گاز به بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب، بیان کرد: استفاده از راهکارهای مختلف به منظور تامین منابع مالی طرحهای نفت و گاز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از انتشار اوراق سلف نفتی در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: انتشار این اوراق هم اکنون در مراحل پایانی دریافت ضوابط اجرایی قرار دارد.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت از افزایش سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب تولید گاز ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد و در مورد تاثیر نوسانات نرخ ارز بر طرحهای صنعت نفت، توضیح داد: با افزایش نرخ ارز، نرخ کالاهای وارداتی در صنعت نفت نیز افزایش می یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، همچنین موازی با آن نرخ نفت نیز افزایش می یابد که تثبیت و پایداری نرخ ارز در بلند مدت باید در دستور کار مسئولا اقتصادی کشور قرار بگیرد.

قلعه بانی تثبیت نرخ ارز را منجر به ایجاد ثبات در اجرای طرحهای نفت و گاز کشور دانست و خاطر نشان کرد: بالارفتن نرخ ارز برای صادرکنندگان نفت مطلوب به نظر می‌رسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×