اخبار فرش ماشینی

تأثیر افزایش تعرفه واردات در بازار داخلی پنبه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایجاد تعرفه واردات و بالانس قیمت پنبه با نرخ جهانی از اختلاف فاحش قیمت جلوگیری میکند

علی ایرانپور عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش تولید پنبه نسبت به سال گذشته اظهارداشت: پنبه به عنوان محصول کشاورزی مهم و استراتژیک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، به حرکت درآوردن صنایع نساجی و خروج ارز از کشور می تواند ایفا کند.

وی افزود: خشکسالی های اخیر و عدم حمایت مالی از پنبه کاران مسبب از بین رفتن رغبت و انگیزه آنها برای افزایش تولید پنبه و سطح زیر کشت شده به گونه ای که کاهش میزان کشت و واردات الیاف مصنوعی و پنبه تأثیر بسزایی در بازار داخلی پنبه گذاشته است.

ایرانپور در ادامه بیان کرد: کشورهای تولیدکننده پنبه برای حمایت از پنبه کاران با ایجاد تعرفه واردات و بالانس قیمت پنبه با نرخ جهانی از اختلاف فاحش قیمت جلوگیری می کنند زیرا افزایش تعرفه واردات یکی از راهکارهای خوب در جلوگیری از واردات بی رویه است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان تصریح کرد: خرید تضمینی پنبه از سوی دولت وجود دارد اما از سویی پنبه کاران در طول سالها همواره طلب های زیادی از دولت دارند که پرداخت بدهی پنبه کاران در زمان مهلت قانونی و خرید تضمینی عادلانه و متناسب با هزینه پنبه کاران و نرخ جهانی می تواند تأثیر بسزایی در افزایش انگیزه پنبه کاران برای تولید سطح زیر کشت و صادرات داشته باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×