اخبار نساجی

قدردانی از تلاش های ایران در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیراجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد گفت:به خاطر حمایت ایران از هبیتات و همکاری ها صورت گرفته در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی قدردانی می کنم .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ‘ جوآن کلوس ‘ (Joan Clos) شامگاه شنبه در دیدار با ‘علی نیکزاد ‘ وزیر راه و شهرسازی در محل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز جهان با مسئله رشد سریع شهرنشینی مواجه است و باید بایکدیگر همکاری و تبادل نظر داشته باشیم .

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان در شهرها ساکن هستند،گفت: پیش بینی شده ظرف ۲۵ سال آینده بیش از ۶۲ درصد از مردم دنیا در سطح شهرها زندگی کنند .

‘ کلوس’ که طی سال جاری برای دومین بار به کشورمان سفر کرده و قرار است اقامت سه روزه ای در ایران داشته باشد، گفت: دفتر کاهش آثار بلایا اسکان بشر (هبیتات) در ایران دو تا سه سال فعالیت دارد و قابلیت زیادی را نشان داده که علاوه بر ایران درمنطقه نیز فعال باشد .

وی افزود: کمک برای کاهش جمعیت شهری و جلوگیری از مخاطراتی که ساکنان شهرها با آن مواجه می شوند ، از اقدامات مهمی است که باید در این چارچوب تلاش های زیادی صورت گیرد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام سازمان ملل یادآور شد: زلزله های اخیر در هائیتی و شیلی خسارات و تلفات انسانی متفاوتی را برجای گذارد و آمارها نشان داد که هائیتی از این رویداد آسیب پذیری زیادی داشت و این ناشی از کم توجهی به اجرای مقررات در زمینه احداث ساختمان ها و نادیده گرفتن قوانین بود .

وی اضافه کرد: دانش امروز بشری به ما کمک می کند تا در جهت مقابله با آثار و پیامدهای سوانح طبیعی به ویژه زلزله چگونه مواجه شویم و به ایمن سازی بپردازیم .

کلوس با بیان اینکه شهرهایی که امروز درآنها ساکن هستیم، پایدار نیستند ، گفت : نیاز به مدل جدید شهرسازی وجود دارد و از ایده های نوین در این ارتباط باید بهره گرفت .

وی استقبال از شهرنشینی را ناشی از جذب ۷۵ درصد تولید ناخالص ملی کشورها در این مناطق دانست و افزود: در شهرها ثروت زیادی تولید می شود و بخش عمده مالیات کشورها از شهرها به دست می آید .

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: قرن ۲۱ با چالش های جدید در موضوع شهرسازی مواجه است و این مسئله در کوتاه مدت برطرف نمی شود .

وی گفت : ایران دارای پیشینه دیرین در زمینه شهرنشینی است. بیش از پنج هزار سال در این عرصه حضور دارد و آثار تاریخی آن نیز به دست آمده است .

به گفته کلوس ، ادغام فرهنگ پارسی ، عربی و اسلامی آثار خود را در شهرسازی ایران آشکار کرده است و این موضوع در اصفهان به وضوح مشاهده می شود .

معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیراجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد تا هشتم اسفند ماه جاری میهمان کشورمان است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×