اخبار فرش ماشینی

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف گشایش یافت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یبست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می شود، امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس مرکز ملی فرش ایران و فعالان حوزه فرش در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.
نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ، در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران بیش از ۷۰۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه‌ای از قالی های دستباف، مهم‌ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته شده است.
بر اساس این گزارش دراین نمایشگاه؛ انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم و تابلو فرش های مختلف عرضه می شود و فضای بسیار متنوع و رنگارنگی را برای بازدید کنندگان ایجاد کرده است.
همچنین در این نمایشگاه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از نسخه انگلیسی دانشنامه آنلاین فرش (ویکی فرش)، دانشنامه جامع ۴ جلدی مکتوب در حوزه فرش دستباف و گواهی های ثبت ۱۴ منطقه جغرافیایی فرش دستباف رونمایی شد.
همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف، ششمین جشنواره فرش برتر نیز با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با کیفیت به منظور حفظ اصالت ها و حضور در بازارهای صادراتی، برگزار می شود.
شایان ذکر است؛ در طول روزهای برگزاری نمایشگاه و در سالن شماره ۲۷؛ ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ایرانی و همچنین نمایش فرآیند تولید فرش دستباف و نیز نمایش چیدمان فرش ایرانی در سالن اختصاصی مرکز ملی فرش ایران برگزار می شود.
همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ تجار و بازرگانانی از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیدکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری می شوند.

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، شناخت موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
گفتنی است؛ پس از اجرای برجام و در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ صادرات فرش ایران، براساس اعلام رسمی گمرک ازنظر ارزشی ۳۹.۵ درصد و از نظر وزنی ۳۸.۱ درصد رشد یافته است.
بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از امروز تا ۷ شهریورماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×