اخبار فرش ماشینی

بیمه درمانی فرش‌بافان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال رسیدگی می باشد

رئیس مرکز ملی فرش اعلام نمود: بیمه درمانی بافندگان فرش در کمیسیون اجتماعی دولت در حال رسیدگی می باشد.
مرتضی فرجی در دو دوره آموزش با  مبانی و کلیات بازرگانی اظهار داشت: حوزه تولید فرش به دو دسته تقسیم میگردد. که یکی کارگاه‌های متمرکز و دیگری کارگاه‌های غیر متمرکزاست که این کارگاه‌ها قابلیت سفارش‌پذیری، بازاریابی و کارشناسی مواد اولیه را دارند.

وی افزود: بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان تاکنون تسهیلات فنی و اعتباری به کارگاه‌های متمرکز ارائه شده است و با ساماندهی کارگاه‌های غیر متمرکز و ارائه تسهیلات این شرایط را فراهم کرده‌ایم تا بافندگان بصورت جمعی اشتغال  داشته وتا با برنامه ریزی مناسب تحت حمایت مراکز قرار گیرند.‏
فرجی با بیان اینکه درسال ۸۵ و ۸۶ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان از وزارت کار تسهیلات زودبازده دریافت کردیم اظهار داشت: به دلیل سه قفله شدن بانک‌ها‏ در ارائه تسهیلات، تسهیلات ارائه شده به کارگاه‌ها در سال جاری از محل اعتبارات فنی صورت گرفته است.

ایشان اعلام کردند که با توجه به تصویب قانون  وزارت کار باید ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات زود بازده که اختیار کارگاههای فرش بافی قرار بگیرد . ‏

رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه مباحث مربوط به بیمه بافندگان فرابخشی است .
ما بیش از سه سال است به دنبال بیمه کردن بافندگان هستیم و پس از تلاش های مستمری که انجام شد لایحه‌ای تنظیم گشت  که در صورت تصویب در کمیسیون اجتماعی دولت به هیات دولت و سپس برای تایید به مجلس می‌رود که با تصویب بیمه درمانی بافندگان با استقبال بیش از یک میلیون نفر بافنده مواجه خواهیم بود.
وی افزود:با بازنگری در استاندارد مواد اولیه باعث افزایش در تولید و بهتر نمدن سطح صادرات و در نهایت باعث حفظ ارزش فرش ایرانی در بازار خارجی شدیم.

فرجی گفت: طبق آخرین گزارشات گمرک واردات فرش با توجه به تعرفه ۵۰%  فرش که آزار است صفر است. ‏
وی افزود: تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر ساعت آموزش در حوزه شناسایی مواد ، سلیقه‌یابی و تولید خانگی داشته‌ایم و نیز آموزش‌هایی در زمینه تجارت الکترونیک برای تجار و بازرگانان حوزه فرش برگزار کرده‌ایم و مطالعات اولیه طرح ملی آموزش تجار و تولیدکنندگان انجام شده است که این طرح تا یک ماه آینده اجرا می شود
رئیس مرکز ملی فرش گفت: ما با اعزام تورهای طراحی به کشورهای اروپایی به دنبال شناخت سلیقه بازار جهانی و معرفی طرح های ایرانی هستیم .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×