اخبار نساجی

بهمنی: دلار را بر روی یک رقم قفل نمی‌کنیم

 

بهمنی: دلار را بر روی یک رقم قفل نمی‌کنیم

رییس کل بانک مرکزی در مورد وضعیت نرخ ارز و طلا با اشاره به نوسانات قیمت‌ آن‌ها طی چند روز اخیر، پیش بینی کرد که نرخ‌های دلار و طلا طی روزهای آتی در بازار کاهش یابد. وی همچنین در مورد نرخ رسمی دلار تصریح کرد: حتما سیاست تثبیت نرخ ارز را داریم اما مفهوم آن،‌این نیست که نرخ ارز را بر روی یک رقم قفل کنیم.

دکتر محمود بهمنی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد موضوع نرخ ارز در فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها عنوان کرد: موضوع نرخ ارز ارتباطی به هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در مورد پایین آوردن آن بود که تسهیلات ارزی صادرکنندگان را هم یک درصد پایین آوردیم اما در شرایط فعلی تصور نمی‌کنیم آن را تغییر دهیم.

بهمنی با تاکید بر اینکه حتما سیاست تثبیت نرخ ارز را داریم، در این مورد توضیح داد: متنها مفهوم تثبیت نرخ ارز این نیست که بر روی یک رقم قفل کنیم. ثبات نرخ ارز یعنی این نرخ جهش‌های بالا و پایین را نداشته باشد. یعنی روی یک روندی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهمنی در مورد تاثیر مذاکرات بغداد بر روی بازار ارز ایران عنوان کرد: ‌مثلا روز شنبه هفته جاری نرخ دلار در بازار ۱۰۰ تومان افزایش یافت و سکه طلا هم ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت اما روز بعد آن، قیمت دلار و سکه کاهش یافت. اگر کسی بخواهد این‌ها را بگوید اثر روانی ایجاد می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مسائل سیاسی و اثر روانی روی قیمت ذاتی اثر نمی‌گذارد. مثلا اگر کسی سکه طلا را بردارد و به آن طرف آب ببرد باز هم با همان میزان قبلی از او آن سکه طلا را می‌خرند و آن قیمت تغییر نکرده است. این ها تماما ناشی از عوامل روانی، مسائل سیاسی و این که مردم بخواهند وارد بازار شوند و طلا بخرند یا اینکه برعکس آن؛ یعنی نگران باشند و طلای خود را بفروشند است.

وی تصریح کرد: تصور من این است که باز هم باید این قیمت‌ها پایین بیایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×