اخبار فرش ماشینی

بهره گیری از ایده های جدید برای فروش فرش ایرانی در بازارهای جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

 مدیرعامل شرکت بازرگانی مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: برای فروش فرش ایرانی در بازارهای بین المللی، باید از روش ها و ایده های جدید بهره برد.

حسن غیوری زاده روز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی فرش ایرانی در غرفه کمیته امداد امام خمینی(ره)، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پس از تحریم های بین المللی، امکان صادرات فرش ایرانی را از دست دادیم، افزود: پیش از آغاز تحریم ها، ایران سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فرش به کشورهای دیگر صادر می کرد اما در هنگام تحریم ها، این میزان به ۱۲۰ میلیون دلار کاهش یافت.

وی گفت: کمیته امداد می تواند با دیگر موسسات و نهادهای تولید و عرضه کننده فرش همکاری و برای بازگشت فرش ایران به جایگاه گذشته خود نقش هدایت گر را ایفا کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غیوری زاده با بیان اینکه پس از دستور امام خمینی(ره) برای راه اندازی کمیته امداد، فرشبافی به عنوان اولین شغل برای مردم مطرح شد، افزود: اکنون کمیته امداد ۶۷ هزار بافنده زیر پوشش دارد و طی بافت فرش، مسوولان مربوطه به نحوه بافت نظارت کافی دارند.

وی ادامه داد: برخی از این بافنده ها، فرشبافی را به عنوان شغل اول و برخی نیز به عنوان شغل دوم انجام می دهند.

غیوری زاده، تعداد خانوارهایی را که در طرح فرشبافی کمیته امداد اشتغالزایی دارند پنج هزار خانوار اعلام کرد و افزود: احیای فرش ایرانی یکی دیگر از ایده های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد برای بافت فرش بهترین پشم، نخ و ابریشم را در اختیار بافندگان قرار می دهد، گفت: در نظر داریم با فعالیت های فرهنگی مختلف، ارزش و خصوصیات مطلوب فرش ایرانی را به آگاهی جامعه برسانیم.

غیوری زاده با تاکید بر اینکه فرش ایرانی در عرصه جهانی به عنوان یک برند شناخته شده، افزود: با وجودیکه بسیاری از بافندگان خارجی، فرش ایرانی را با کپی برداری به بازار بین المللی عرضه کرده اند، اما بازار همچنان تشنه فرش ایرانی است و می توانیم با برنامه ریزی های مختلف عرضه آن را دوباره به بازار جهانی بازگردانیم.

وی درمورد برنامه های کمیته امداد برای بازگشت فرش ایرانی به بازار بین المللی گفت: مطالعاتی را در این خصوص شروع کردیم که مثلا کشورهای شرق آسیا به چه طرح و رنگ و یا کشورهای اروپایی به چه نوع طرح و ابعاد فرشی علاقه مند هستند.

غیوری زاده افزود: فرهنگ آپارتمان نشینی ضرورت طراحی فرش هایی را با ابعاد کوچک تر دو چندان کرده است.

وی گفت: در نظر داریم طرح های جدید نقشه فرش را با تکنولوژی جدید در هم بیامیزیم تا جوابگوی نیازها و سلیقه های مدرن امروز جامعه و کشورهای بین المللی باشیم.

بیست وچهارمین نمایشگاه بین المللی فرش ایرانی از اول شهریور ماه آغاز شد و امروز(یکشنبه) در محل نمایشگاه های بین المللی تهران پایان می یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×