اخبار فرش ماشینی

بهره برداری از طرح توسعه بزرگترین واحد نساجی شمالغرب کشور در خوی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 با حضور محمدرضا نعمت زاده، طرح توسعه کارخانجات نساجی شهرستان خوی با افزایش میزان تولید نخ به ۶۰۰۰ تن و تولید پارچه به ۱۱ میلیون به بهره برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از طرح توسعه این واحد حجازی قائم مقام کارخانجات نساجی خوی گفت: بعد از واگذاری ۹۳درصدی این واحد در سال ۹۱ به یک خریدار بخش خصوصی، هم اکنون ۴ بخش ریستدگی، رنگرزی، بافندگی و مقدمات و ایندیگو و تکمیل در آن فعال هستند.

وی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه این واحد، تولید بخش ریسندگی از ۱۴ تن در سال به ۲۲ تن رسیده و تلاش میشود تا پایان سال به ۳۵ تن برسد ضمن اینکه واحدهای رنگرزی به ۳ واحد و ظرفیت بخش ایندیگو با نوسازی و بهبود ماشین آلات از ۲۰هزار تن به ۳۵هزار تن افزایش پیدا کرد.

نعمت زاده در مراسم بهره برداری از طرح توسعه نساجی خوی گفت: خوی یک شهرستان فرهنگی محسوب میشود و میتوان محصولاتی در این مورد تولید و صادر کرد.

وی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه نساجی میتوانیم با فرآوری محصولات و افزایش کیفی، صادرات این محصولات را به کشورهای دیگر فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دولت در ۳ سال گذشته موفق شده بیش از ۱۳هزار طرح نیمه تمام را راه اندازی کند و معتقدم با داشتن شهرک های صنعتی شاداب و سرحال شاهد رشد صنعت باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نعمت زاده گفت: با بهبود فضای بین المللی و دسترسی به بازارهای روز جهان و استفاده از فناوری های نوین میتوان شکوفایی در صنعت را دید و باعث افزایش بهره وری و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: به شخصه امیدوارم برای داشتن سرمایه گذاری موفق با تکیه بر منابع غیر بانکی و استفاده از منابع سهامداران وضع بهتری برای واحدهای صنعتی دست یافت.

این واحد تولیدی، بعنوان یکی از کارخانجات مادر و بزرگترین واحد تولیدی محصولات نساجی شمالغرب کشور در حالی در سال ۷۴ شروع به کار کرده است و در سال ۸۳ وارد فرا بورس و در سال ۹۱  به خریداری از بخش خصوصی واگدار شد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهره برداری از طرح توسعه آن شاهد افزایش ظرفیت تولید محصولات شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×