اخبار فرش ماشینی

بهره‌مندی ۱۸ هزار قالیباف چهارمحال و بختیاری از خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان در جایگاه هفتم کشور در بیمه قالیبافان قرار دارد، گفت: استان با ۱۸ هزار قالیباف بیمه شده، جزو هفت استان برتر کشور در زمینه پوشش بیمه قالیبافان است.

رحمان کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: قالیبافان با ارائه دفترچه‌های بیمه درمان تکمیلی در همه بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی می‌توانند از خدمات پزشکی و درمانی و عمل‌های جراحی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار قالیباف استان برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی به تامین اجتماعی معرفی شدند.
کرمی تصریح کرد: در راستای حمایت از قالیبافان، امسال ۱۱ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی نیز به قالیبافان اعطاء شده است.

به گفته وی، پارسال ۲۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف روستایی و گبه در استان بافته شده و ۸۰ درصد آن در بازارهای خارج از کشور به فروش رسیده است .

کرمی افزود: فرش‌ها و گبه‌های بافته شده در استان به کشورهای اروپایی، آسیانه میانه، امریکای جنوبی، چین، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده‌اند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی را چهار سبک تولید فرش این استان هستند و هر بافنده سالانه به طور متوسط ۴ متر فرش می‌بافد.

کرمی اظهار کرد: سالانه در کشور ۵ میلیون متر مربع فرش دست باف تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار مترمربع آن در استان می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×