اخبار نساجی

بهترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال پارچه در سال ۲۰۲۰

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترجمه : مهندس فروغ امیر شیرزاد – تحریریه مجله نساجی کهن

هر نوع پارچه‌ای با توجه به جنس الیاف آن به نوع خاصی از جوهر نیاز دارد، به همین دلیل دستگاه چاپ پارچه باید به طور خاص و با توجه به کاربرد و نوع پارچه مورد استفاده، خریداری شود. در این مقاله چند نمونه از چاپگرهای دیجیتال برتر برای پارچه معرفی شده‌اند.

به چه نوع دستگاه چاپ پارچه‌ای نیاز دارید؟
نوع دستگاه چاپ پارچه با توجه به کاربرد مورد نظر تعیین می‌شود. دستگاه‌های چاپ پارچه بررسی شده در این مقاله، چاپگرهای سابلیمیشن، مستقیم و ترکیبی هستند. دستگاه چاپ مستقیم بر روی پارچه، برای پارچه‌هایی از جنس پنبه، ابریشم یا نایلون مناسب هستند. در حالیکه برای چاپ پارچه‌های پلی استری، به یک چاپگر سابلیمیشن نیاز است.

چاپگرهای سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن بخشی جدایی ناپذیر از بازار نساجی است. این فرآیند، شیمی کاملی را برای چاپ بر روی پارچه‌های پلی استر که یکی از محبوب‌ترین منسوجات با کاربردهای گسترده هستند، ایجاد می‌کند. چاپ سابلیمیشن همچنین بهترین روش چاپ برای منسوجات دیگری از قبیل پوشاک ورزشی و و پرده حمام می‌باشد. در ادامه چندین مدل از چاپگرهای سابلیمیشن برتر معرفی شده‌اند.

Epson SureColor F7200
Epson SureColor F7200

Epson F7200 در عین حفظ عملکرد فوق العاده، نتایج چاپ شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. F7200 با قیمت عالی در سطح اولیه و عرض چاپ ۶۴ اینچ، گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال چاپ پارچه سابلیمیشن هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قیمت: $۱۴۴۹۵

Mutoh VJ-1638WX
Mutoh VJ-1638WX

مدل Mutoh VJ-1638 در حالیکه ممکن است ساده‌تر از Mimaki TS300 باشد، هنوز هم برای چاپ روزانه سابلیمیشن ایده‌آل است. این چاپگر، چاپ هشت رنگ، انتخاب انعطاف‌پذیر جوهر و عملکرد فوق‌العاده را با قیمتی رقابتی ارائه می‌دهد.

قیمت: $۲۴۲۴۵

Roland XT-640
Roland XT-640

مدل XT-640 Roland ، یک چاپگر هشت رنگ در سطح Mutoh و Mimaki است. جوهرهای فلورسنت صورتی و زرد نیز با این چاپگر موجود است.

قیمت: $۲۷۹۹۵

Epson SureColor F570
Epson SureColor F570

Epson’s SureColor F570 یک مدل رومیزی جدید در سال ۲۰۲۰ است که برای چاپ با کارآیی بالا بر روی محصولاتی مانند جوایز، لیوان‌های قهوه و موس پد طراحی شده است. بطری‌های جوهر با ظرفیت بالا و دارای یک توقف خودکار برای پر کردن بدون دردسر و مقرون به صرفه هستند.

قیمت: $۲۵۹۵

Epson SureColor F6370
Epson SureColor F6370

SureColor F6370 ، یک نسخه به روز شده از F6200 و یک مدل بصری و آسان برای استفاده است. رابط کاربری ساده و زمان خشک شدن سریع این مدل چاپگر به جریان کار شما کمک می‌کند. در عین حال مخازن جوهر با ظرفیت بالا هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. این مدل همچنین دارای یک سیستم قرقره اضافی برای چاپ قابل اعتماد و بدون مراقبت است.

قیمت: $۷۷۴۵

Epson SureColor F9470/ F9470H
Epson SureColor F9470/ F9470H

Epson’s SureColor F9470 و SureColorF9470H که برای محیط‌هایی با حجم تولید بالا طراحی شده‌اند، بهره‌وری قابل اطمینان با سرعت بالا را ارائه می‌دهند. با استفاده از این مدل، می‌توانید از مخازن جوهر با ظرفیت بالا برای زمان توقف کمتر، هد چاپ دوگانه برای سرعت چاپ سریع و کیفیت تصویر درخشان لذت ببرید.

همچنین با استفاده از مدل F9470H، طراحی پیشرفته هد چاپ به شما امکان دستیابی به چاپ رنگ‌های روشن‌‌تر با رنگ‌های فلورسنت صورتی و زرد را می‌دهد.

قیمت: $۲۶۴۹۵

Mimaki CJV300-160 Plus
Mimaki CJV300-160 Plus

CJV300-160 به عنوان یک چاپگر/برش رول به رول بسیار تحسین شده، در صنعت علائم و گرافیک به خوبی شناخته شده است. با این حال، CJV300 مشاغل را قادر می‌سازد تا از پوسترها و بنرها بسیار فراتر رفته و دنیایی از تولید را در بازار سابلیمیشن تجربه کنند. ترکیبی از چاپ و برش در یک دستگاه کارایی زیادی را برای کاربردهایی که در آن برش کاغذ قبل از سابلیمیشن به محصول مورد نظر مورد نیاز است، ارائه می‌دهد. چاپ بر روی لیوان قهوه یک مثال عالی است.

قیمت: $۱۹۹۹۵

Mimaki TS55-1800
Mimaki TS55-1800

TS55-1800 جدید از شرکت میماکی، یکی از سریع‌ترین چاپگرهای سابلیمیشن موجود در بازار است و دارای سطوح پیشرفته‌ای از کیفیت و بهره‌وری است. جوهرهای Sb610 میماکی حتی در سرعت‌های چاپ بالا، رنگ‌های زنده و ماندگاری ایجاد می‌کنند. موارد اضافی مانند یک دستگاه کوچک رول جامبل و یک سیستم جوهر ۱۰ لیتری به طور قابل توجهی زمان توقف را برای حداکثر چاپ تولیدی کاهش می‌دهند.

قیمت: $۳۰۹۹۵

Mutoh VJ-2638WX
Mutoh VJ-2638WX

VJ-2638WS یک چاپگر سابلیمیشن با اندازه بزرگ و دارای دو سر مجهز است که باعث می‌شود بتوان تصاویر فوق عریض را سریع و آسان چاپ کرد. این مدل چاپگر امکان چاپ عرض بیش از هشت فوت را فراهم می‌کند و برای چاپ گرافیک‌های نمایشی، پرچم‌ها، بنرها و سایر کاربردهای محبوب، ایده‌آل است.

قیمت: $۴۴۹۹۵

چاپگرهای چاپ مستقیم بر روی پارچه

وقتی صحبت از پنبه، ابریشم، نایلون و سایر الیاف (غیر از پلی استر) می‌شود، فرآیند چاپ سابلیمیشن موثر نیست. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توان بر روی این الیاف، فرآیند چاپ را انجام داد، بلکه این فرآیند تنها به شیمی جوهر متفاوتی نیاز دارد.

بنابراین می‌توان این پارچه‌ها را مستقیماً چاپ کرد و نیازی به انتقال از روی کاغذ نیست. برای کاربردهای پلی استر که نیاز به نفوذ عمیق جوهر دارند مانند چاپ بر روی پرچم‌ها نیز فرآیند چاپ مستقیم مفیدتر است. در ادامه نگاهی به سه ماشین برتر چاپ مستقیم بر روی پارچه در بازار امروز خواهیم داشت.

Mimaki TX300P-1800

Mimaki TX300P انتخابی عالی برای تولید در سطح ابتدایی و متوسط به ویژه در پارچه‌های تاری پودی است. استفاده و نگهداری از این چاپگر پارچه‌ای ساده است و از پیچیدگی فنی برخوردار است تا به نظارت خودکار بر عملکرد آن کمک کند.

قیمت: $۲۷۹۹۵

 

Mimaki TX300P-1800B

TX300P-1800B همان فناوری چاپ پارچه‌ای را با استاندارد TX300P-1800 ارائه می‌دهد. با این حال، ۱۸۰۰B از یک روکش چاپی چسبان برای انتقال پارچه در چاپگر استفاده می‌کند، که برای چاپ در پارچه‌های حلقوی و ظریف بسیار مهم است. این مدل همچنین دارای یک کمربند است که باعث می‌شود لبه‌ها دچار اعوجاج و پیچ خوردگی نشوند.

قیمت: $۷۹۹۹۵

Mutoh VJ-1938TX
مدل Mutoh’s 1938TXچاپی عالی در سطح ابتدایی و متوسط را با گزینه‌های انعطاف‌پذیر انتخاب جوهر ارائه می‌دهد. مانند Mimaki TX300P-1800 استاندارد، مدل Mutoh VJ-1938TX برای چاپ بر روی پارچه‌های تاری پودی مناسب است.

قیمت: $۳۶۴۹۵

چاپگرهای ترکیبی

چاپگرهای جوهر افشان صنعتی ترکیبی بهترین‌های هر دو جهان را گرد هم می‌آورند. مدل‌های زیر می‌توانند هم بر روی کاغذ انتقال و هم مستقیم بر روی پارچه عملیات چاپ را انجام دهند.

Mimaki با چاپگر ترکیبی خود TX300P-1800MKII یک قدم جلوتر می‌رود و به کاربران این امکان را می‌دهد تا دو جوهر مختلف را همزمان بارگذاری کنند تا هم پلی استر و هم الیاف طبیعی را با یک دستگاه چاپ کنند.
در ادامه تعدادی از برترین مدل‌های چاپگر ترکیبی آورده شده است.

HP Stitch S300

HP Stitch S300 یک چاپگر سابلیمیشن front-operating است که دارای اسپکتروفتومتر داخلی (ابزاری برای اندازه‌گیری شدت نور) برای رنگ‌های ثابت و دقیق-حتی با تغییر شرایط محیطی است. این مدل دارای قابلیت نگهداری خودکار هد چاپ و قابلیت تعویض هد چاپ است.

قیمت: $۱۴۹۹۵

HP Stitch S500

Stitch S500 نسخه‌ای سریع‌تر از S300 و دارای ۸ هد چاپ است. جوهرهای سابلیمیشن HP سطوح رنگ قابل پیش‌بینی را ارائه می‌دهند و اپراتورها حتی گزینه دانلود و ایجاد پروفایل رنگ را برای نزدیک‌ترین تطابق رنگی بصری در اختیار دارند.

قیمت: $۲۷۹۹۵

Roland Texart RT-640

Roland’s Texart RT-640از نظر بهره‌وری و ارزش طراحی شده است. این مدل با کنترل‌های آسان برای استفاده، گردش کار و نرم افزار، برای چاپ بر روی پوشاک، دکوراسیون داخلی، اقلام تبلیغاتی و موارد دیگر بسیار مناسب است.

قیمت: $۱۶۴۹۵

Mimaki TX300P-1800 MKII

نام تجاری جدید Mimaki ، مدل انقلابی TX300P-1800 MKII است که نسخه‌ای ترکیبی از مدل TX300P-1800 است. این چاپگر قوی و ترکیبی دارای قابلیت‌های دو رسانه‌ای و دو جوهری است و دامنه بالقوه برنامه‌های کاربردی را برای انواع مشاغل گسترش می‌دهد. سیستم‌های جوهر انبوه همچنین هزینه جوهر را کاهش می‌دهد.

قیمت: $۲۷۹۹۵

دیگر ملاحظات
سرویس و نگهداری

هنگام ارزیابی چاپگرهای مختلف برای خرید، باید به میزان نگهداری و خدمات همراه با خرید آنها نیز توجه کرد. به عنوان مثال، Epson یکی از بهترین برنامه‌های خدمات در صنعت را ارائه می‌دهد. آنها تکنسین‌هایی در سراسر کشور دارند که در صورت خرابی چاپگر به کاربران مراجعه کرده و دو روز ضمانت کاری ارائه می‌دهند. برای تولیدکنندگانی مانند Mutoh و Mimaki، معمولاً توزیع کننده خدمات و پشتیبانی را ارائه می‌دهد.

آموزش
برای کار با چاپگر، ابتدا باید عملکرد و نگهداری مناسب آن آموزش داده شود. سپس باید بر روی آموزش نرم افزار تمرکز شود. مربی باید کاربرد چاپی مورد نظر شما را بداند و به طور کافی به شما آموزش دهد که چگونه از تجهیزات خریداری شده برای تحقق اهداف خود استفاده کنید.

هزینه‌های مواد

جوهر: در اکثر طرح‌ها، حداکثر ۱ میلی لیتر جوهر در هر فوت مربع استفاده می‌شود. برای تعیین قیمت جوهر در هر فوت مربع، قیمت ۱ لیتر جوهر را بر ۱۰۰۰ تقسیم کنید. این مقدار، تقریبی از هزینه‌های جاری شما برای جوهر خواهد بود. در بسیاری از موارد، نرم افزار RIP میزان واقعی مصرف جوهر را حتی قبل از چاپ به شما می‌گوید.

کاغذ انتقال سابلیمیشن: بسته به برند کاغذ، وزن/ضخامت و مقدار سفارش، هزینه هر فوت مربع کاغذ می‌تواند از ۰۳/۰ تا ۱۲/۰ دلار متغیر باشد.

پارچه: پارچه‌ها انواع بسیار گسترده‌ای دارند. برای برآورد دقیق هزینه پارچه، باید با یک متخصص چاپگر پارچه تماس بگیرید. پس از بررسی درخواست خود، می‌توانید پارچه‌های مناسب خود را تهیه کنید.

چاپگرهای پارچه‌ دیجیتال همه کاره

برخی از ماشین‌های چاپ پارچه به صورت “همه در یک” ارائه می‌شوند، به این معنی که یک تثبیت کننده حرارتی داخلی وجود دارد و نیازی به دستگاهی اضافی نیست. این نوع تجهیزات می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد. از جمله مزایای آن این است که یک چاپگر همه کاره فضای کمتری را اشغال می‌کند و عملیات چاپ را می‌توان از نظر فنی در یک مرحله به پایان رساند. با این حال، بهره‌وری ساعتی شما چه عملیات چاپ در یک یا دو مرحله انجام شود، یکسان است.

معمولاً تجهیزات heat setting مستقل به دلایل مختلف ترجیح داده می‌شود. اولین دلیل اینکه این تجهیزات می‌تواند به طور معمول تا ۴۰ سال دوام بیاورد و این یک سرمایه‌گذاری بلند مدت عالی است. درک این نکته نیز حائز اهمیت است که تجهیزات heat setting مستقل معمولاً می‌توانند با چاپگرهای متعدد مطابقت داشته باشند و راه‌حل انعطاف‌پذیرتر و مقرون به صرفه‌تری را ارائه دهند.

چرا برای هر چاپگر یک واحد تثبیت کننده حرارت داشته باشید در حالیکه می‌توانید از یک واحد مرکزی برای همه چاپگرهای خود استفاده کنید؟ و در ۱۰ سال آینده، هنگامی که آماده خرید چاپگر دیگری هستید، خوشحال می‌شوید که بدانید به هیچ تجهیزات تثبیت کننده‌ای نیاز ندارید.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×