مقالات نساجی

بهبود بخش جهانی پنبه از تاثیر کووید ۱۹

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترجمه: مهندس امیر هلالی – مهندس شاهد سجادی

شرکت کاوان شیمی سورن

کووید ۱۹ به طور قابل ملاحظه ای تقریبا بر همه قسمت های اقتصاد جهانی تاثیر گذاشته است و بخش پنبه نیز از این قاعده مستثنی نیست. از مقایسه پیش بینی های USDA در فوریه سال ۲۰۲۰ برای ۲۰/۲۰۱۹ و ۲۱/۲۰۲۰ پیش بینی های دسامبر جمع بندی کلی از این تاثیر را فراهم می آورد.

فوریه سال ۲۰۲۰ پیش بینی USDA برای دنیا که در تاریخ ۲۱/۲۰۲۱ استفاده می شود، ۱۲۱ میلیون عدل تا ۱.۷% از پیش بینی ۲۰/۲۰۱۹ همان ماه بود. گستره تاثیرات کووید ۱۹ واضح تر می گردد، پیش بینی استفاده جهانی پنبه در ۲۱/۲۰۲۰ کاهش قیمت ها بود. با این وجود به دلیل آنکه اجزای اقتصاد جهانی بهبود یافته اند کاربرد در ماه های اخیر افزایش تدریجی یافتند که هم اکنون تنها ۳% پایین ماه فوریه هستند.

پیش بینی برای استفاده جهانی در ۲۰/۲۰۱۹ ۱۴% بین پیش بینی های فوریه و دسامبر قرار می گیرد که ماشین های ریسندگی به طور چشمگیری بهره برداری را کاهش می دهند. در حالی که شروع تاثیرات کووید ۱۹ بر اساس کشور، پیش بینی ۲۰/۲۰۱۹ تغییر می نماید استفاده کارخانه در کلیه کشورهای ریسندگی عمده کاهش یافت. کاربرد ماهانه تا حدود ۹۰% در ایالات متحده، چین، پاکستان و هندوستان از سال قبل در بدترین وضعیت در سال کاهش می یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

زمان عملکرد پاندمی ، تاثیر آن را در تولید پنبه محدود کرده است به عنوان مثال محصول ۲۰/۲۰۱۹ از قبل در اکثر کشورهای نیمکره شمالی برداشت شد و به خوبی در بقیه دنیا توسعه یافت.

میانگین قیمت های ماهیانه پنبه (مربوط به نمودار)
میانگین قیمت های ماهیانه پنبه (مربوط به نمودار)

به علاوه به طور برجسته ای(زمان عملکردپاندمی) تاثیر کمی بر کاشت ۲۰۲۰ خارج از افریقای غربی داشته است. پیش بینی محصول ۲۱/۲۰۲۰ به طور عمده توسط ملاحظات هوا و آفات با تولید کمتری در پاکستان، ایالات متحده، یونان، مالی و ترکیه بدست امده است.
با پیش بینی کاهش سود جهانی و تولید که به طور عمده تحت تاثیر قرار نمی گیرد، در پایان ۲۱/۲۰۲۰ ذخائر اولیه پیش بینی در ۹۷.۵ میلیون عدل، ۱۹% بالای چشم انداز فوریه هستند.

قیمت هایی که قبل از پاندمی روندی رو به بالا داشتند، به طور ناگهانی از ژانویه تا آوریل با NY futures به کاهشی ۱۰ ساله بر می گردد. با این وجود، قیمت ها برگشته است و هم اکنون از سطوح قبل از پاندمی فراتر رفته است طوری که استفاده کارخانه بهبود یافته و سایر عوامل از قدرت کنونی پشتیبانی می نمایند.

کاهش در استفاده جهانی، با کاهش تجربه شده در بحران مالی جهانی (GFC) سال ۰۸/۲۰۰۷ و قیمت پنبه در سال ۲۰۱۰ قابل مقایسه است. GFC به مراتب آهسته تر توسعه یافت و در نتیجه تولید به قیمت های پایین تر پاسخ داد و سهام جهانی افزایشی را تجربه نکردند. این شوک قیمت سال ۲۰۱۰ منجر به پاسخ تولید بزرگی شد که با کاهش در تقاضا همراه بود و منجر به حتی افزایش بزرگتر سهام جهانی شد که بنابراین به دور از پاندمی این وضعیت مشاهده می شود. با این شوک های قبلی، احتمال آن خواهد رفت که سال های متمادی برای بخش پنبه جهانی طول بکشد که کاملا از اثرات پاندمی رها شود.

بررسی اجمالی: ۲۱/۲۰۲۰

پیش بینی نوامبر کاربرد بالاتر با تولید پایین تر و اتمام سهام را نشان می دهد. تولید پایین تر به طور ناگهانی در پاکستان، هندوستان و استرالیا تا حدی توسط افزایش در ترکمنستان جبران می شود. مصرف در هندوستان، چین و پاکستان افزایش یافته و در تایلند پایین می آید. تجارت جهانی مختصری توسط بنگلادش و تایلند افزایش می یابد. پیش بینی ایالت متحده تولید پایینتری را به طور ناگهانی و صادرات بالاتر نشان می دهد. میانگین قیمت فصلی ایالت متحده ۱ تا ۶۵ درصد در هر پوند افزایش می یابد.

قیمت ها

شاخص A و قیمت ایالات متحده همچنان به افزایش به اهستگی ادامه می دهد طوری که موجودی اولیه گذشته محصول و نگرانی ها در مورد کیفیت محصول جدید پنبه در ایالات متحده محدود شده است.

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×