اخبار فرش ماشینی

راه اندازی آزمایشگاه مجهز در اتحادیه فرش ماشینی و موکت برای جلوگیری از تقلب!!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هادی کمالیان، رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران:

برای  جلوگیری از سوء استفاده شرکت های تولیدی فرش ماشینی آزمایشگاه تخصصی راه اندازی می کنیم.

هادی کمالیان، رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران:

هادی کمالیان رئیس اتحادیه صنف فرش ماشینی و کفپوش تهران به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت: در ماه های پایانی سال ۹۱ با توجه به آشفته شدن بازار و نوسانات شدید ارزی برخی از شرکت های تولید کننده اقدام به افزایش نرخ فروش خود نموده و بعضی از شرکت ها هم برای باقی ماندن در بازار رقابتی و ارائه محصولات با قیمت پائین تر از بازار اقدام به کاهش کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید فرش کردند. قطعا کاهش کیفیت فرش به نحوی که شاید مشتری و خریدار نهایی متوجه آن نشود نوعی کم فروشی است و بر خلاف حقوق مصرف کننده است. متاسفاه نظارت های استاندارد بر این موضوع چندان دقیق و کارشناسی نیست و این محلی برای استفاده شرکت های سود جو بوده است.

 

خوشبختانه در هیات مدیره اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران به این نتیجه رسیدیم که به زودی آزمایشگاهی تخصصی و مجهز برای بررسی کیفیت فرش ها در واحدهای صنفی را راه اندازی کنیم. یکی از معضلات مهمی که در حال حاضر وجود دارد و ضررهای زیادی را به خریدار فرش وارد می کند عدم تطابق مشخصات فرش با لیبل و برچسب پشت فرش است. متاسفانه تولید کنندگان امروز با درج عناوینی مانند ضد لک، ضد باکتری، ضد آتش و … بر روی لیبل فرش قصد فریب مشتری و افزایش قیمت فروش را دارند که قصد داریم در این آزمایشگاه مجهز این موارد را هم بررسی کنیم.آقای هادی کمالیان در ادامه به خبرنگار مجله نساجی کهن گفت: یکی از اهداف و کارکردهای اصلی اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران این است که از حقوق مصرف کنندگان دفاع کند که در این راه به هیچ عنوان کوتاهی نخواهیم کرد. البته باید این نکته را عرض کنم که این تخلفات در صنف فرش ماشینی و موکت تهران به ندرت دیده می شود و بخش عمده ای از فعالان صنف فرش ماشینی و موکت با تعهد کاری بسیار بالا به ارائه انواع کفپوش های با کیفیت به مردم عزیز هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحریریه مجله نساجی کهن ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×