اخبار فرش ماشینی

بهای برق صنایع نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزارت نیرو در پاسخ به نامه انجمن صنایع نساجی ایران در خصوص افزایش سرسام آور بهای برق صنعت نساجی اعلام کرد:
تعرفه های برق صنعتی کشور از سال ۱۳۸۳ تاکنون ثابت بوده و افزایش نداشته است. درحالی که مطابق اطلاعات مرکز آمار ایران متوسط بهای محصولات صنعتی ازجمله صنعت نساجی افزایش داشته است.
با وجود شدت بالای مصرف انرژی برق در صنایع ایران تعرفه های برق به اندازه ای پایین است که موجب شده سهم هزینه برق در میان سایر هزینه های تولید ناچیز باشد. خصوصاً با ثابت ماندن تعرفه های برق صنعتی در سالهای اخیر این سهم مداوماً رو به کاهش بوده است.  براساس آخرین انتشارات مرکز آمار ایران که مربوط به سال ۱۳۸۴ است در سال مزبور نسبت متوسط ارزش برق به ارزش ستانده های تولید منسوجات کارگاههای ۵۰ نفر کارکن و بیشتر به نرخ ناچیز ۴۳/۲ درصد رسیده است و با توجه به ثابت ماندن تعرفه های برق صنعتی و بالا رفتن ارزش ستاده ها این رقم در سال ۱۳۸۷ به مراتب کمتر خواهد بود.

تصدیق می فرمایند که توقف تولید در واحدهای صنایع نساجی به علت افزایش بهای برق نمی باشد. یادآوری می نماید که وزارت نیرو به عنوان مصرف کننده محصولات صنعتی سالانه متحمل افزایش هزینه های خود از ناحیه افزایش قیمت های محصولات صنعتی است و ثابت ماندن تعرفه فروش برق بار سنگینی را بر دوش صنعت برق تحمیل می نماید. این امر لطمه اساسی بر پایداری اقتصادی این صنعت و تأمین برق خواهد زد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×