اخبار نساجی

بنزین بعد از عید چقدر گران می‌شود؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بنزین بعد از عید چقدر گران می‌شود؟

یک نماینده مجلس گفت: «پس از عید و احیانا بعد از تعطیلات نوروزی دولت بر اساس مصوبه قانونی تا بیست درصد می تواند قیمت بنزین دولتی و آزاد را افزایش دهد. ولی پیش از آن قانونی نیست و فکر هم نمی کنم دولت قبل از این تاریخ بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد.»

به گزارش بی باک به نقل از افکارنیوز، روز گذشته رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین گفته بود: آخرین فرصت برای حل مشکلات جایگاه داران تا روز دوشنبه است و پس از آن عرضه بنزین آزاد متوقف می شود. حاج محمد رضا خاطرنشان کرده بود: اگر مشکلات ما برطرف نشود از روز دوشنبه ناچاریم با نصب پلاکاردهایی عرضه بنزین آزاد را متوقف کنیم.

از سوی دیگر در چند روز گذشته برخی شهروندان از فروش بنزین با نرخی فراتر از قیمت مصوب دولت در برخی از جایگاه‌های سوخت خبر داده و اعلام می کنند: کارگران برخی از جایگاه‌های سوخت برای فروش بنزین آزاد، قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی را از مردم مطالبه می کنند.

این در حالی است که رئیس هیئت مدیره جایگاه داران سوخت کشور هم هفته گذشته از احتمال فروش بنزین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی در جایگاه ها تا فروردین ماه سال ۱۳۹۱ خبر داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با این حال وزارت نفت با تاکید بر برخورد قانونی با هرگونه گران فروشی بنزین در جایگاه‌ها، اعلام کرده: دولت تصمیم جدیدی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین در نوروز اتخاذ نکرده است.

صدرموید حسینی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «من نشنیدم که دولت تصمیم خاصی را گرفته باشد و اکنون هم با توجه به اینکه در قانونی که اخیرا تصویب کردیم وضعیت بنزین مشخص شده، این صحبت ها را من در حد شایعه می دانم و فکر می کنم مشکل خاصی وجود ندارد و مردم هم برای تامین بنزین در ایام عید و تعطیلات هیچ مشکلی نخواهند داشت.»

نماینده مردم خوی در مجلس ادامه داد: «قیمت ها هیچ تغییری نخواهد داشت و به همان روال سابق است اما پس از عید و احیانا بعد از تعطیلات نوروزی دولت بر اساس مصوبه قانونی تا بیست درصد می تواند قیمت بنزین دولتی و آزاد را افزایش دهد. ولی پیش از آن قانونی نیست و فکر هم نمی کنم دولت قبل از این تاریخ بخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد.»

وی افزود: «در صورت افزایش بیست درصدی، قیمت بنزین به ۸۵۰ تومان خواهد رسید.»

حسینی درباره اخباری مبنی بر فروش بنزین آزاد در بعضی جایگاهها با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ تومان گفت: «فروش بنزین آزاد در جایگاه ها با قیمتی غیر از قیمت مصوب دولتی امری غیرقانونی است و مسئولین مربوطه در صورت اطلاع باید با جایگاه داران متخلف برخورد کنند. من فکر می کنم اگر احیانا موردی هم وجود دارد به صورت مخفیانه است و بعید می دانم که در عمل این اتفاق افتاده باشد.»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×