اخبار نساجی

بنادر ایران بالا‌ترین امنیت را در منطقه دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هرچند که فعالیت دزدان دریایی در آب‌های بین المللی افزایش داشته است ولی خوشبختانه اقداماتی که از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، موجب شده تا امنیت آب‌های ایران و همچنین بنادر کشور به شدت افزایش یابد.

ایلنا: در حالی که فعالیت دزدان دریایی در آب‌های بین المللی افزایش پیدا کرده است، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داده که همچنان امن‌ترین بنادر منطقه است.

به گزارش ایلنا به نقل سامانه خبری سازمان بنادر ودریانوردی، عطاالله صدر بیان داشت: هرچند که فعالیت دزدان دریایی در آب‌های بین المللی افزایش داشته است ولی خوشبختانه اقداماتی که از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، موجب شده تا امنیت آب‌های ایران و همچنین بنادر کشور به شدت افزایش یابد.

وی ادامه داد: امنیت در بنادر ایران به صورت کامل برقرار است. البته ممکن است در برخی مواقع در مورد حوادث خاصی اخباری مخابره شود ولی به طور کلی می‌توان بیان داشت امنیت در بنادر وجود دارد. فعالیت بنادر تا حدودی به سامانه‌های توقف گاهی مانند پارکینگ خودرو شباهت دارد. در چنین مراکزی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد ولی وقوع حوادث به معنای فقدان امنیت نیست.

وی افزود: آمارهای رسمی و کنترل‌هایی که از بنادر کشور صورت گرفته نشان می‌دهد خوشبختانه اخباری در مورد آسیب خوردن به اموال تجار و حتی کشتی‌ها و محموله‌ها در بنادر ایران بسیار پایین است. تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته در این جهت بوده که امنیت در بنادر کشور برقرار شود و خوشبختانه تاکنون در این راه اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

صدر در قیاس بنادر ایران با بنادر دیگر کشورهای منطقه افزود: ویژگی مهم ما این است که نیروی دریایی جمهوری اسلامی به صورت کامل از تمامی کشتی‌های تحت پرچم ایران حتی در نقاطی دور‌تر از آب‌های ایران هم حفاظت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همین جریان سبب شده تا آسیب‌های احتمالی که از سوی دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی وارد می‌شود به شدت کاهش یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×