اخبار نساجی

بلاتکلیفی صادرکنندگان ریالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

بلاتکلیفی صادرکنندگان ریالی

 

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران از بلاتکلیفی صادرکنندگان محصولات نساجی به صورت ریالی خبرداد و گفت: باید هرچه زودتر مسیر صادرات محصولات نساجی هموار گردد.

مهندس علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در رابطه با تعیین تکلیف صادرکنندگان محصولات نساجی به صورت ریالی گفت: در حال حاضر هنوز هیچ تعیین تکلیفی در خصوص مسئله صادرکنندگان محصولات نساجی به صورت ریالی صورت نگرفته و همچنان صادرکنندگان بلاتکلیف مانده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: صادرکنندگان به صورت ریالی نه می توانند تعهد نامه ارزی بدهند و نه از معافیت های صادراتی یا مالیاتی به دلیل نبود ارز استفاده کنند.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کسانی که به صندوق ذخیره ارزی بدهکار هستند باید مابقی بدهی خود را با نرخ ارز مبادله ای پرداخت نمایند، همچنان لاینفک باقی مانده است، اظهارداشت: بانکها و بانک مرکزی همچنان اصرار دارند بدهکاران باقی مانده بدهی خود را با نرخ ارز مبادله ای تسویه کنند.

وی در ادامه افزود: ظاهرا این موضوع نمی خواهد به سرانجام برسد چرا که پیگیری های زیادی در این زمینه صورت گرفته است ولی هیچ اقدامی برای رهایی صادرکنندگان از بلاتکلیفی انجام نشده و همچنان مسکوت مانده است.

به گفته حائری خیلی از صادرکنندگان هنوز اقدام به صادرات نمی کنند و تولیدات خود را فقط در بازار داخل به فروش می رسانند و می توان گفت که کار روال عادی خود را از دست داده است.

وی اعلام کرد: حال در این میان افراد واسطه ای پیدا شده اند که از تولیدکنندگان به صورت ریال داخل کالا را می خرند و خود مبادرت به صادرات کالاها به کشورهای دیگر می کنند.

درخواست صادرکنندگان محصولات نساجی بر تجدید نظر در نرخ های پایه صادراتی گمرک

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه از درخواست صادرکنندگان محصولات نساجی مبنی بر تجدیدنظر در نرخ های پایه صادراتی خبرداد و گفت: گمرک کشور برای یکسری از کالاهای صادراتی نرخ های پایه صادراتی در نظر می گیرد که بر مبنای آن تعهدات ارزی تعیین می شود به عنوان مثال نرخ پایه صادراتی موکت متری ۳ دلار است و کسی که موکت صادر می کند متعهد می شود بر مبنای ۳ دلار ارز بیاورد.

وی افزود: با توجه به بالا رفتن نرخ دلار صادرکنندگان برای حفظ بازار خود و یا کسب بازارهای جدید مجبور شده اند در نرخ های فروش خود تخفیف بدهند که این امر باعث متضرر شدن آنها شده است.

حائری متذکر شد: واجب که در نرخ های پایه صادراتی یک تجدید نظری اتخاذ گردد و صادرکنندگان به دنبال کاهش این نرخ های صادراتی هستند.

وی یادآورشد: قبلا نرخ های پایه صادراتی را سازمان توسعه تجارت تعیین می کرد ولی انجام اینکار به دفتر تعیین ارزش گمرک واگذار شده است که به همین منظور درخواست داده ایم تا نسبت به نرخ پایه صادراتی برخی از گروههای کالایی مخصوصا بخش نساجی تجدید نظر شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×